عبدالله: متاسفانه توافق صلح به این زودی ها ممکن نیست

© Photo / Dr. Ab / Dr. Abعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی، ضمن دور خواندن توافق نهایی با طالبان گفت: تاکنون روی هیچ موردی در مذاکره با طالبان توافق نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدلله عبدالله، رئیس اجرائی کشور در گفتگو با شبکه تلویزیونی ترکی «تی آر تی» تاکید کرد که تاکنون در هیچ موردی با طالبان توافق نهایی صورت نگرفته است.

وی ظهار داشت: اگر افغان ها میان خود روی تمامی موارد توافق کردند بعد از آن شرایط متفاوت خواهد بود؛ آیا ما تمام نشان‌های این توافق را در این نزدیکی ها می بینیم؟ متاسفانه که این توافق به این زودی ها اتفاق نمی افتد.»

عبدالله همچنین بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: به میان آمدن حکومت موقت در شرایط کنونی کشور، راه حل چالش‌های موجود نمی باشد.

متهم شدن غنی و عبدالله به تلاش برای مهندسی انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن غنی و عبدالله به تلاش برای مهندسی انتخابات

رئیس اجرائی دولت افزود: «انتخابات برای مردم ما یک تعهد است که باید در زمان آن برگزار شود، در عین حال، باید این انتخابات شفاف و عادلانه باشد و این وعده ای است که کیمیسون مستقل انتخابات به مردم افغانستان داده است.»

قابل ذکر است که حدود دو ماه بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 6 میزان باقی نمانده اما هنور روند گفتگوهای صلح با طالبن به یک توافق نهایی منجر نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала