انهدام دومین طیاره بدون سرنشین ایران توسط امریکا

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر انهدام دومین طیاره بدون سرنشین ایران توسط امریکا
انهدام دومین طیاره بدون سرنشین ایران توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده میگوید که امریکا هفته گذشته ۲ طیاره بدون سرنشین ایران را ساقط نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CBS، جنرال کنت مکنزی، قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده موسوم به "سنتکام" اعلام کرد که احتمال دارد امریکا هفته گذشته ۲ فروند طیاره بدون سرنشین ایران را سرنگون کرده باشد.

جنرال مکنزی: «مثل همیشه این یک حالت پیچیده تاکتیکی بود. ما معتقد هستیم که ۲ طیاره بدون سرنشین را به طور موفقیت آمیز سرنگون نموده‌ایم. ممکن طیاره‌های بیشتری را سرنگون کرده باشیم که ما مطلع نباشیم – اما آن دو طیاره را موفقانه ساقط کرده‌ایم.»

یادآوری میکنیم، روز پنجشنبه (۱۸ جولای)  دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که کشتی جنگی قوای بحری ایالات متحده یک فروند طیاره بدون سرنشین ایران را در تنگه هرمز سرنگون نموده است. 

وزارت دفاع امریکا با نشر خبرنامه ای اعلام نمود که این حادثه روز پنجشنبه حوالی ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) زمانی به وقوع پیوست که کشتی امریکایی در آبهای بین‌المللی تنگه هرمز عبور میکرد. به گفته پنتاگون خدمه کشتی متذکره برای حفاظت از پرسونل و خود کشتی طیاره ایرانی را ساقط کرد.

از سوی دیگر، مقامات ایرانی این ادعا رئیس جمهور ترامپ را رد نموده، میگویند که تهران هیچ اطلاعی در خصوص از دست دادن طیاره بدون سرنشین ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала