متهم شدن رئیس‌جمهور غنی به عوام فریبی

© @ARG - FB متهم شد رئیس‌جمهور غنی به عوام فریبی
 متهم شد رئیس‌جمهور غنی به عوام فریبی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدای از اعضای مجلس نمانیده‌گان، رئیس‌جمهور غنی، را به عوام فریبی متهم می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، رئیس‌جمهور غنی، اخیرا دستور داده است تا از همه ولایت‌ها برای ساخت یک باب مسجد در پایتخت خاک گردآوری شود که روند گردآوری هم آغاز شده، اما منتقدان می‌گویند که این کار رئیس‌جمهور، منطق ندارد و نوعی پی‌کار انتخاباتی برای فریب مردم است.

در همین حال، شمار دیگری از این قانونگذاران می‌گویند که رئیس‌جمهور، با این تصمیم اش می‌خواهد، ملی بودن خود را ثابت سازد.

شیر محمد آخندزاده، نماینده مردم هلمند در مجلس می‌گوید: “هیچ منطق ندارد، نه در شریعت و نه در قانون و مملکت. خاک چه معنا دارد که از هلمند و کندهار می آورد، این فقط تبلیغات و کمپاین برای انتخابات ریاست جمهوری است.”

همچنان، غلام فاروق مجروح، نماینده مردم هرات در مجلس اظهار می‌دارد: ‌”کل افغانستان یک کشور و یک خاک است و هیچ خاک از گوشه افغانستان از دیگر برتری ندارد رئیس‌جمهور، می‌خواهد که ملی بودن اش را ثابت کند اما هرگاه حکومت عادلانه ایجاد شود، ر‌ئیس‌جمهور، می‌تواند نماد ملی بودن باشد.”

در همین حال، شماری از فعالان مدنی هم از گردآوری خاک برای ساخت مسجد آن‌هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به شدت انتقاد می‌کنند.

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
رئيس‌جمهور غنی در کابل مسجدی با خاک تمام ولایات می‌سازد

سید اشرف سادات، یک فعال مدنی از هرات می‌گوید: “رئیس‌جمهور، می‌خواهد مردم را گول بزند، به جای این کار می‌شود که پول را روی امنیت و نیروهای دولتی مصرف کند چون این اولویت برای مردم است.”

این مسجد قرار است در منطقه دارالامان شهر کابل، ساخته شود با این چشم انداز که گفته می‌شود رئیس جمهور، می‌خواهد ملی بودن اش را ثابت کند.

از سویی هم، شماری از دانشجویان در کابل می‌گویند که می‌شد که رئیس‌جمهور غنی، با این هزینه روی بخش‌های زیربنایی تمرکز می‌کرد بخش‌هایی هم‌چون بیمارستان‌ها، نهادهای تحصیلی و دیگر زیر ساخت‌ها تا گوشه ای از وضعیت نابسامان شهروندان کشور سروسامان می‌یافت.

عتیق الله، یک دانشجو، اظهار می‌دارد: “مردم نان خوردن ندارند اما می بینیم که رییس جمهور تصمیم هایی می گیرد که هیچ منطق ندارد.”

گفتنی است که تاکنون دفتر ریاست جمهوری در مورد این فرمان آقای غنی، چیزی نگفته است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала