ترامپ برای رهایی از جنگ افغانستان از عمران خان کمک طلب کرد

© AP Photo / Alexei Druzhinin ترامپ برای رهایی از جنگ افغانستان از عمران خان کمک طلب کرد
  ترامپ برای رهایی از جنگ افغانستان از عمران خان کمک طلب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ که در جستجوی خاتمه دادن به کار نظامیان کشورش در افغانستان است، همکاری پاکستان را برای پایان جنگ در افغانستان ضروری می‌بیند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در کاخ سفید با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. رئیس‌جمهور امریکا در ابتدای این دیدار اظهار کرد: فکر می‌کنم پاکستان به ما کمک خواهد کرد تا خود را از درگیری ها در افغانستان رهایی بخشیم.

رئیس‌جمهور امریکا در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که عمران خان بتواند امکان ایجاد سازش سیاسی برای پایان دادن به جنگ افغانستان را فراهم سازد.

کارشناس: ترامپ لاف قدرت می‌زند، افغانستان قبرستان امپراطوری‌ها است - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس: ترامپ لاف قدرت می‌زند، افغانستان قبرستان امپراطوری‌ها است

او در ادامه از احتمال بازگشت کمک 1.3 میلیارد دالری به اسلام‌آباد خبر داد که سال گذشته دستور قطع آن را صادر کرده بود.

ترامپ از رهبری تازۀ حکومت پاکستان ستایش می‌کند و از خان ورزشکار بسیار محبوب یاد می‌کند که به گفتۀ او پاکستان زیر رهبری او گواه رویدادهای خوبی خواهد بود.

او گفت که حکومت‌های پیشین پاکستان نه به خاطر کمک‌های میلیارد دالری امریکا به این کشور احترام قایل شدند و نه هم در قبال حل معضل افغانستان کاری کردند.

سال گذشته، ترامپ دستور داد تا کمک‌های این کشور در بخش امنیتی به پاکستان، متوقف شوند. او پاکستان را به پناه دادن به هراس‌افگنی و "دروغ و فریب" متهم ساخته بود، چیزی که پاکستان آن را رد کرد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا همچنین پیشنهاد میانجیگری واشنگتن برای حل مناقشه میان هند و پاکستان بر سر منطقه کشمیر را مطرح کرد.

ترامپ اظهار کرد، روابط واشنگتن و اسلام‌آباد بهبود یافته است

ترامپ که از زمان شروع ریاست جمهوری خود در امریکا پاکستان را به کم کاری در جنگ علیه تروریسم و فریب دادن واشنگتن متهم کرده بود، اکنون از همکاری صادقانه پاکستان باامریکا در خصوص افغانستان سخن می گوید.  

با این حال حضور شبه‌نظامیان تندرو در خاک پاکستان از مواردی بوده است که تنش را در روابط اسلام‌آباد- واشنگتن سبب شده است.

در همین حال، نخست‌وزیر پاکستان خطاب به ترامپ گفت: توافق صلح با طالبان بیش از هر زمان دیگری نزدیک است.

او خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که در روزهای آتی بتوانیم از طالبان بخواهیم که با دولت افغانستان صحبت کند و به سمت سازش و راهکار سیاسی بیاید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала