ارگ: خلیلزاد برای مدتی باید در کابل بماند

© @ARG-FB ارگ: خلیلزاد برای مدتی باید در کابل بماند
 ارگ: خلیلزاد برای مدتی باید در کابل بماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به مردم افغانستان ارگ لازم دیده که داکتر زلمی خلیل‌زاد برای مدتی در کابل بماند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان به دنبال اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به مردم افغانستان گفته است که لازم دیده شد، تا داکتر زلمی خلیل‌زاد برای مدتی در کابل بماند.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمداشرف غنی رییس جمهور، عصر روز سه‌شنبه (اول اسد) با داکتر زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص صلح افغانستان، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، تحولات اخیر و اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در خصوص افغانستان، مورد بحث همه جانبه قرار گرفت و لازم دیده شد، تا داکتر زلمی خلیل‌زاد برای مدتی در کابل بماند.

همچنان داکتر زلمی خلیل‌زاد در رابطه به تلاش‌ها و فعالیت‌های اخیرش در راستای رسیدن به صلح، برای رئیس جمهور کشور معلومات داد.

گفتنی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا، روز گذشته (دوشنبه 31 سرطان) در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان در واشنگتن در خصوص استراتژی کشورش در افغانستان گفت که اگر امریکا بخواهد در جنگ با افغانستان در ظرف یک هفته پیروز خواهد شد.

آقای ترامپ در مورد نحوه دستیابی به این پیروزی افزوده بود: "نمی‌خواهم ده میلیون نفر را بکشم. افغانستان ممکن است از صفحه روزگار محو شود. نمی‌خواهم آن راه را بروم."

ارگ ریاست جمهوری افغانستان این اظهارات ترامپ را محکوم کرده و از واشنگتن خواسته تا درباره اظهارات ترامپ توضیح دهد.

  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала