5 میلیارد دالر بهای بی احترامی فیسبوک به حریم خصوصی کاربران

© Sputnik / Natalia Seliverstova 5 میلیارد دالر بهای بی احترامی فیسبوک به حریم خصوصی کاربران
 5 میلیارد دالر بهای بی احترامی فیسبوک به حریم خصوصی کاربران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت فیسبوک با پرداخت 5 میلیارد دالر رکورد بالاترین نقض حریم خصوصی را شکست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز شرکت فیسبوک موظف شده که 5 میلیارد دالر جریمه به علت نقض حریم خصوصی کاربران خود پرداخت کند. این موضوع پس از آن مطرح می شود که مشخص شد فیس بوک قوانین کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده را نقض کرده است.

سال گذشته این شبکه اجتماعی متهم شد که اطلاعات شخصی کاربران را به یک شرکت تحلیل داده ها ارائه کرده است.

 این بزرگترین جریمه ای است که کمیسیون « FTC » تا به حال تعیین کرده است. اما منتقدان این مبلغ را ناکافی می دانند. 

 

فیسبوک - اسپوتنیک افغانستان
جریمه 270 هزار دالری فیسبوک توسط ترکیه

بر بنیاد گزارش رسانه ها اعضای کمیسیون محافظت از مصرف کنندگان با نتیجه ۳ در برابر ۲ این جریمه را تصویب کرد. براین اساس جمهوری خواهان طرفدار این توافق و دموکرات ها با آن مخالف بوده اند.  

کمیسیون فدرال تجارتی ایالات متحده امریکا تحقیقاتش را پس از آن آغاز کرد که سال گذشته فاش شد شرکت کمبریج انالیتیکا که مشاوره سیاسی نیز ارائه می دهد، به طور غیرمجاز به اطلاعات خصوصی 87 میلیون کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در کارزار انتخاباتی سال 2016 و گروه «اروپا را ترک کنید» که طرفدار برگزیت در بریتانیای کبیر است، از خدمات این شرکت استفاده کرده بودند.

فیس بوک به این هم اذعان کرد که به شرکت های فن آوری مانند امازون و یاهو نیز اجازه دسترسی به داده های شخصی کاربران را داده است. این شبکه اجتماعی به خاطر ناکامی در توقف فعالیت های نفرت پراکنی و نشر اطلاعات جعلی نیز به شدت مورد انتقاد قرارگرفته است.

از آن جایی که فیسبوک در سال گذشته ۵۶ میلیارد دالر درآمد داشته، به نظر نمی آید که این جریمه کمیسیون «اف تی سی» تاثیر قابل توجهی بر وضعیت مالی این شرکت داشته باشد. فیسبوک در اوائل سال روان اعلام کرد که برای پایان دادن به تحقیقات راجع به «شیوه های استفاده از داده های کاربران»  3 میلیارد دالر اختصاص دادهئ است، اما احتمالا انتظار این را داشته که 5 میلیارد دالر پرداخت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала