عبدالله عبدالله شخصیت‌های ساختگی را مانع ملت‌سازی خواند

© Photo / dr. abعبدالله عبدالله شخصیت‌های ساختگی را مانع ملت‌سازی خواند
عبدالله عبدالله شخصیت‌های ساختگی را مانع ملت‌سازی خواند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، شخصت‌های ساخته‌گی در بدنه نظام را عامل اصلی چالش‌های کنونی در کشور می‌داند و تأکید دارد که این کار کشور را به جایی نخواهد رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت، که دوازهمین سالیاد درگذشت محمد ظاهرشاه، بابای ملت، با شماری از سیاسون دیگر به شمول حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشن کشور، اشتراک کرده بود، از شاه اسبق کشور، به عنوان شخصیت وطن دوست یاد کرد.

آقای عبدالله، گفت: «شخصیت‌های ساخته‌گی ملت را به هیچ‌جای رسانده نمی‌توانند، ساخته‌گی معنای اش این است که همان چیزی‌که خودش است نباشد، معنای اش این است که هرچیز باشد اصل چیز نباشد».

 عبدالله و خلیلزاد روند صلح افغانستان را بررسی کردند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله و خلیلزاد روند صلح افغانستان را بررسی کردند

در همین حال، شمار دیگری از اشتراک کننده‌گان این مراسم نیز محمد ظاهرشاه، را به عنوان یک شخصیت وطن دوست و دلسوز ملت، یاد کردند و تأکید ورزیدند که شاه اسبق، برای تأمین صلح در کشور می‌کوشید.

مسعود خلیلی، یک پژوهشگر، در این زمینه بیان داشت: «آن‌چه که بودند آن را نمایش می‌دادند؛ نه آنچه که دیگران می‌خواستند، حرس و تکبر در وجود شان جا نداشت».

محمد ظاهرشاه، پیش از به دست آمدن استقلال افغانستان، در شهر کابل زاده شد و برای چهل سال در کشور حکمروایی کرد؛ در دوران 40 ساله حکومت او تدوین قانون اساسی، بهبود وضعیت زنان، تغییر شیوه آموزش، مدرن‌سازی کشور، رسیده‌گی به فسادهای اداری و تأسیس دانشگاه‌ها صورت گرفت. شاه اسبق کشور، سرانجام در ماه اسد سال 1386 در سن 89 سالگی در شهر کابل درگذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала