تأکید مقامات امریکایی و افغانستان در سرعت‌بخشیدن روند گفت‌وگوهای صلح

© @ARG-FB تأکید مقامات امریکایی و افغانستان در سرعت‌بخشیدن روند گفت‌وگوهای صلح
  تأکید مقامات امریکایی و افغانستان در سرعت‌بخشیدن روند گفت‌وگوهای صلح   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران حکومت وحدت ملی و مقام‌های امریکایی می‌گویند که زمان سرعت بخشیدن به روند گفت‌وگوهای صلح و پایان جنگ ۱۸ سالۀ افغانستان فرا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ماندگار، مقامات ارشد امریکایی در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی، با استقبال از روند گفت‌وگوهای صلح می‌گویند که استراتژی امریکا در قبال کشورهای جنوب آسیا تغییر نکرده است.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی، در دیدار با جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا و زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه وزارت خارجۀ امریکا در امور صلح افغانستان، روی گام‌های بعدی روند صلح و مبارزه با تروریسم بحث کرده اند.

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ امریکا در امور صلح افغانستان در حساب تویترش نگاشته است که در رابطه به روند گفت‌وگوهای صلح، بحث‌های مثمری با اعضای رهبری حکومت وحدت ملی داشته است.

با این حال، رییس اجرایی در دیدار با مقام‌های امریکایی با استقبال از تلاش‌ها در روند گفت‌وگوهای صلح گفته است که صلح عادلانه و با عزت از اولویت‌های مردم افغانستان است. رییس اجرایی، ضمن قدردانی از تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد برای پایان جنگ افغانستان، افزوده است که تأمین صلح پایدار، باعزت و عادلانه خواست‌ اصلی مردم افغانستان است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دونالد ترمپ، رییس جمهوری امریکا هفتۀ گذشته در دیدار با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفت که اگر بخواهد جنگ افغانستان را از راه نظامی ببرد، در ظرف یک هفته این کار را می‌کند و افغانستان را از نقشۀ جهان محو و نابود می‌کند. ترامپ افزود که اما او مصالحه را نسبت به این کار ترجیح می‌دهد. کابل نیز از مقام‌های امریکایی در این زمینه خواستار وضاحت شده بود.

 صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست حکومت وحدت ملی گفته است که یک تیم مذاکره کنندۀ جامع ایجاد می‌گردد تا با طالبان گفت‌وگو کنند.

آقای صدیقی بیان داشت که پیشرفت‌های در روند گفت‌وگوهای صلح وجود دارد، اما پاکستان در این مورد هیچ عمل جامع و صادقانه انجام نداده است. به گفته او، در حالی که در قطر روند گفت‌وگوها صلح جریان دارد، اما گروه طالبان از خاک پاکستان کشور ما را مورد هدف قرار می‌دهند و مردم ملکی را می‌کشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала