واکنش تند خانواده های قربانیان از عدم توانایی حکومت در تامین امنیت

© Sputnik / J.A.Kواده های قربانیان حمله انتحاری دیروز کابل
واده های قربانیان حمله انتحاری دیروز کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانواده های قربانیان حمله انتحاری دیروز کابل، مسولان امنیتی و رهبران حکومت وحدت ملی را به کوتاهی در تامین امنیت به کوتاهی در تامین امنیت شهروندان کشور می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، یکی از خانواده های قربانیان می گوید که فرزندان رهبران و مقام های بلندپایه حکومت در بیرون افغانستان زندگی می کنند و این اما مقام ها درد و رنج خانواده هایی را که در اعضای شان در حمله های هراس افگنانه از دست می دهند، درک نمی کنند و به همین خاطر در تامین امنیت شهروندان کوتاهی می کنند.

افزایش شمار شهدا و زخمیان حمله تروریستی امروز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار شهدا و زخمیان حمله تروریستی امروز در کابل

ابراهیم، از نزدیکان یکی از اعضای فامیل قربانیان این حمله می گوید: «بچۀ کدام رهبر تاکنون [در این گونه رویدادها] کشته شده‌است؟ بچۀ کدام رهبر در جبهه شهید و یا کشته شده‌است؟»

محمدذاکر نیز یکی از نزدیکانش را در حمله‌های انتحاری امروز از دست داده‌است: «سال‌هاست که ما همین‌طور شهید می‌دهیم. هیچ‌ وقت تو [رییس‌جمهور] رهبر واقعی نبودی! این حکومت تو هم که تاکنون وجود دارد، ما ده‌ها هزار شهید دادیم [برای سرپا نگهداشتنش].»

در انفجار ماین و دو حمله انتحاری دیروز کابل، دست کم یازده غیر نظامی جان باختند و بیش از چهل تن دیگر زخمی شده اند.

مسوولیت این حمله انتحاری در حوزه نهم کابل گروه طالبان به عهده گرفته است.

مسوولان شفاخانه ها می گویند که تمام جان باخته گان و زخمیان این حمله ها غیر نظامیان هستند. این مسوولان چهار تن از زخمیانی که به شفاخانه وزیر محمد اکبر خان انتقالا داده اند وضعیت صحی شان وخیم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала