مجوز دادگاه امریکا به ترامپ برای ساخت دیوار مرزی مکسیکو

© AP Photo / Jacquelyn Martinمجوز دادگاه امریکا به ترامپ برای ساخت دیوار مرزی مکسیکو
مجوز دادگاه امریکا به ترامپ برای ساخت دیوار مرزی مکسیکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه عالی امریکا به رئیس جمهور این کشور اجازه داده است تا از منابع مالی پنتاگون برای ساخت بخشی از دیوار مرزی مکسیکو استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، دیوان عالی امریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور حق استفاده از2.5 میلیون دالر از بودجه پنتاگون را برای ساخت بخش‌هایی از دیوار حائل در مرزهای جنوبی دارد.

قرار است این پول صرف ساخت بخش‌هایی از دیوار شود که ایالات کالیفرنیا، آریزونا و نیومکزیکو را پوشش می‌دهد.بر اساس این گزارش دادگاه عالی امریکا حکم یک قاضی فدرال در کالیفرنیا را نقض کرده است که پیش از این مانع از استفاده ترامپ از منابع مالی پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی شده بود.

این دیوار که امریکا و مکسیکو را از یکدیگر جدا می کند، یکی از مهمترین وعده های ترامپ در رقابت های انتخاباتی 2016 میلادی بود. این طرح با مخالفت شدید دموکراتها روبرو شده است.

 

پنتاگون هزینه دیوار مرزی مکسیکو را «از پول نیروهای امنیتی افغانستان» می‌پردازد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون هزینه دیوار مرزی مکسیکو را «از پول نیروهای امنیتی افغانستان» می‌پردازد

قاضی کالیفرنیا استدلال کرده بود که کنگره این کشور اجازه استفاده از منابع مالی پنتاگون را صادر نکرده و رئیس جمهور ایالات متحده نیز اجازه استفاده از آن را ندارد.

 رئیس مجلس نمایندگان اآمریکا در واکنش به حکم دادگاه عالی گفت: این حکم دادگاه عالی به دونالد ترامپ اجازه می دهد تا منابع مالی ارتش را برای یک دیوار مرزی بی فایده و غیرکارآمد، سرقت کند، دیواری که از سوی کنگره رد شده است.

اتحادیه آزادی های مدنی امریکا نیز وعده داده است تا خواستار تجدیدنظر در حکم صادر شده از سوی دادگاه عالی آمریکا شود.

ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق مرزی امریکا مدعی شده است که 6،7 میلیارد دالر منابع مالی برای ساخت دیوار مرزی مرزی نیاز دارد. دموکراتها بر این باورند که تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده ملی، فراتر از قدرت و اختیارات وی بر اساس قانون اساسی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала