امریکا با فروش قطعات جنگنده اف-16 به پاکستان موافقت کرد

© AFP 2023 / Luis Acostaامریکا با فروش قطعات جنگنده اف-16 به پاکستان موافقت کرد
امریکا با فروش قطعات جنگنده اف-16 به پاکستان موافقت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا با فروش قطعات جنگنده اف-16 برای پاکستان موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت دفاع امریکا به دستور وزارت امور خارجه این کشور با فروش قطعات و خدمات فنی جنگنده‌های اف-16 برای پاکستان موافقت کرد.

از سوی دیگر امریکا با فراهم کردن قطعات و خدمات فنی جنگنده سی-17 برای هند نیز موافقت کرده است.

نگرانی پاکستان از راه اندازی مرکزهای نظامی در سفارت امریکا در اسلام آباد - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی پاکستان از راه اندازی مرکزهای نظامی در سفارت امریکا در اسلام آباد

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد، که پشتیبانی فنی جنگنده‌های هند و پاکستان موجب به هم خوردن توازن قدرت در جنوب آسیا نمی‌شود.

یادآوری می کنیم، که نیروی هوایی پاکستان دارای 11 پایگاه هوایی فعال است.

پایگاه هوایی موشاف: پایگاه هوایی موشاف در ایالت پنجاب قرار دارد و محل فرماندهی نیروی هوایی پاکستان در مرکز کشور است. این پایگاه محل استقرار هواپیماهای اف-16، اف-7، میراژ-3 و5 و آواکس های ساخت چین است.
پایگاه هوایی مسرور: بزرگترین پایگاه هوایی کشور پاکستان که در بندر کراچی مستقر است و عملیات گشت هوایی در دریایی عمان و شمال اقیانوس هند را انجام می دهد . این پایگاه محل استقرار جی اف-17، میراژ 3 و 5 است.
پایگاه هوایی شهباز: این پایگاه در ایالت سند قرار دارد و البته یک فرودگاه غیر نظامی است که نیروی هوایی پاکستان هم در آن فعالیت دارد. این پایگاه محل استقرار اف-16 بلوک 52 + است.
پایگاه هوایی ریفکوئی: یک پایگاه هوایی در نزدیکی اسلام آباد که محل قرار گیری جنگنده های اف-7 و میراژ 3٫ این پایگاه طولانی ترین باند فرود را بین پایگاه های هوایی پاکستان در اختیار دارد.
پایگاه پیشاور: پایگاه هوایی پیشاور واقع در پیشاور پاکستان در شمال این کشور که پایگاه فرماندهی این کشور در شمال پاکستان است. این پایگاه محل استقرار جنگنده جی اف-17 است.

پایگاه هوایی درمیان والی: این پایگاه محل آموزش خلبانان ارتش پاکستان است و در ایالت پنجاب قرار دارد. این پایگاه محل استقرار جت اموزشی پی -8 و تی اف-7 است
پایگاه هوایی مینهاس: پایگاه هوایی رزمی در ایالت پنجاب پاکستان که محل استقرار جی اف-17، اواکس ساخت سویدن،اف-7 و میراژ -3 است.
پایگاه هوایی سامونگلی: مستقر در کویته و که محل استقرار دو اسکادران اف-7 است
پایگاه نور خان: مستقر در راولپندی در پاکستان که محل قرار گیری جنگنده و هواپیماهای ترابری و سوخت رسان است. این پایگاه بخشی از یک میدان هوایی بین المللی است
پایگاه هوایی فیصل: مستقر در کراچی که محل استقرار هواپیماهای ترابری سی -130 است اگرچه گهگاه اف-7 نیز در انجا مستقر است
مرکز یکم آموزشی: مرکز آموزشی هوایی پاکستان در اسلام آباد مجهز به هواپیماهای کا -8 است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала