طالبان: انتخابات درمان «درد افغانستان» نیست

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفتگویی بر عدم پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تأکید نموده می گوید که انتخابات درمان مشکل افغانستان نیست و سبب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک،«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در مصاحبه با "بلومبرگ" صرفنظر از پیامد گفت‌وگوها با امریکا اظهارداشت: انتخابات درمان مشکل افغانستان نیست و تنها سبب ادامه جنگ می‌شود.

وی همچنین افزود: طالبان به توافق با امریکا نزدیک است اما با این حال حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

شاهین گفت در صورتی که امریکا «پیشنهادی معقول و متقاعد کننده مطرح کند توافق صلح بزودی به نتیجه می‌رسد».

 

شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: پیش از خروج امریکا برگزاری انتخابات را نمی پذیریم

این در حالی است که وزیر خارجه ایالات متحده امریکا و رئیس جمهور افغانستان اخیرا در تماس تلفنی بر تسریع تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ افغانستان از طریق مذاکره تاکید کردند.

طالبان اکنون حدود نیمی از مناطق افغانستان را تحت کنترل و درگیری دارد که بیشترین مقدار در مقایسه با هر زمان دیگری از سقوط امارت اسلامی در سال 2001 است.

طالبان همچنین تاکید کرده تا زمانی با دولت ترامپ بر سر خروج نیروها به توافق نرسد از گفت‌وگو با مقامات افغان خودداری می‌کند.

    شاهین بدون اشاره به زمان مشخصی گفت: امیدواریم امریکایی‌ها جدول زمانی معقولی را ایجاد کنند که ما بتوانیم با آن موافقت کنیم.

سخنگوی طالبان با تاکید بر خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان گفت: چه 100 یا یکهزار نظامی، مردم افغانستان حضور نظامیان را اِشغال می‌دانند و ما خواستار پایان دادن به این حضور هستیم.

سخنگوی طالبان در حال خروج نظامیان امریکایی  از افغانستان تأکید دارد که قرار است حدود 400 نظامی گارد ملی ایالات متحده امریکا نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری کشور در 28 سپتامبر به افغانستان اعزام می‌شوند.

از سوی دیگر نیز با وجود جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح طرف‌های درگیر جنگ افغانستان نیز حملات خود را تشدید کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала