حمایت روسیه از پیوستن ایران به «سه‌گانه» افغانستان

© Sputnik / POUYAپرچم افغانستان و روسیه
پرچم افغانستان و روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، رایزنی های روسیه، امریکا و چین درباره افغانستان را موثر دانست و گفت معتقدیم ایران می تواند نقش سازنده ای در این مذاکرات ایفا کند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، ولادیمیر سافرانکف روز جمعه در نشست شورای امنیت که با موضوع افغانستان برگزار شد، گفت: : معتقدیم مهمترین کانال همکاری در افغانستان، رایزنی سه گانه در سطح نمایندگان ویژه روسیه، امریکا و چین است که در ماه مارچ در واشنگتن، در آپریل در مسکو و درماه جون در پکن دیدار کردند.

سافرانکوف اظهار کرد: ما از پیوستن پاکستان به رایزنی سه گانه در پکن استقبال می کنیم. همچنین معتقدیم که ایران می تواند نقش سازنده ای در این گفت وگوها ایفا کند.

  روسیه از سرباز گیری داعش در افغانستان نگران است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از سرباز گیری داعش در افغانستان نگران است

وی یادآور شد: به طور کلی، مشارکت کشور های کلیدی ذینفع در منطقه در این چارچوب، تاثیر مثبتی بر روند تصمیم گیری در مورد ساخت و ساز پس از درگیری دارد، زیرا تنها روابط و همکاری های مناسب همسایگی است که به حل فوری مسائل فعلی افغانستان کمک می کند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد به مشکل مواد مخدر در افغانستان هم اشاره کرد و گفت: مشکل مواد مخدر با تهدیدهای تروریستی مرتبط می شود. آن همچنین تهدیدهای جدی را متوجه افغانستان، منطقه و تمام جهان می کند.

وی ادامه داد: دالر های مواد مخدر برای تامین مالی تروریسم به کار می رود. ما معتقدیم تنظیم یک حرکت رو به جلو برای بهبود تلاش های جهانی و مبارزه با این شرارت، حیاتی است.

سافرانکف اظهار کرد: ما به طور جدی از حضور سازمان تروریستی داعش در افغانستان نگران می شویم. برخلاف موفقیت پیاپی مقامات انتظامی افغانستان، شبه نظامیان در حال تقویت مواضع خود و افزایش نفوذ خود در شمال و جنوب این کشور هستند.

وی با بیان اینکه روسیه از آرمان های مردم افغانستان برای پیاده کردن صلح پایدار حمایت می کند، تصریح کرد: ما واقعا علاقمند به ارتقای آشتی ملی به رهبری افغان ها و توسط خودشان با تثبیت پس از آن در این کشور هستیم.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به انتخابات ماه سپتامبر افغانستان، گفت: فرض ما بر این است که انتخابات باید عاملی برای تقویت کننده همبستگی جوامع افغان باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала