افشای سلاح های هسته ای جدید کوریای شمالی

© REUTERS / KCNAافشای سلاح های هسته ای جدید کوریای شمالی
افشای سلاح های هسته ای جدید کوریای شمالی    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از زمان اولین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در سنگاپور، کوریای شمالی 12 موشک هسته ای جدید تولید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Wall Street Journal فعالیت در شماری از پایگاه های هسته‌ای کوریای شمالی احتمال دارد بیانگر این مسأله باشد که این کشور همچنان به توسعه سلاح های هسته ای خود ادامه می دهد.

  اطلاعات ایالات متحده به طور خاص انتقال تجهیزات برای ساخت سلاح هسته‌ای، استفاده از کامیون ها و شمار زیادی از مردم را در حال کار در پایگاه های که سلاح های هسته‌ای در آن تولید می شوند، ثبت نموده است. در در گزارش گفته شده است که احتمال دارد کوریای شمالی 20 الی 60 بمب هسته‌ای در اختیار داشته باشد.

ترامپ از«پیشرفت بزرگ» در مذاکره با کوریای شمالی خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از«پیشرفت بزرگ» در مذاکره با کوریای شمالی خبر داد

پیش ازاین کوریای شمالی از یک زیردریایی در حال ساخت رونمایی کرده که قابلیت حمل و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را داراست، اقدامی که بار دیگر بر نگرانی‌های جهانی در خصوص توسعه برنامه‌های هسته‌ای این کشور دامن زد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی با انتشار تصاویر بازدید کیم جونگ اون، رهبر این کشور از مراحل ساخت این زیر دریایی غول پیکر، مدعی شد که این شناور توانایی پرتاب موشک‌های دارای کلاهک هسته‌ای و حمل و استفاده از بمب‌های اتمی را دارد.

کوریای شمالی اعلام کرده که قصد دارد این زیردریایی را در آب‌های مرزی شبه جزیره کوریا و جاپان مستقر کند. این ادعاموجب افزایش نگرانی همسایگان کوریای شمالی شده چرا که مطابق تایید کارشناسان نظامی، رهگیری موشک‌های شلیک شده توسط زیردریایی‌ها امر بسیار دشوار است.

با این وجود، آقای کیم در پایان دیدار خود، ضمن تاکید بر افزایش بیشتر توانمندی ارتش کوریای شمالی خواستار توسعه تسلیحات دریایی این کشور شده است.

با وجود برگزاری سه دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا و رهبر کریای شمالی و برگزاری نشست‌های کمیته مشترک دو کشور طی یک سال گذشته، دو طرف همچنان از پیشرفت مذاکرات با هدف خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی و کمک به توسعه اقتصادی این کشور، ناراضی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала