ایجاد سکرتریت ویژه برای بررسی ادعاهای آزار و اذیت زنان در ادارات

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور غنی حکم ایجاد سکرتریت ویژه برای بررسی ادعاهای اخیر در مورد آزار و اذیت زنان در ادارات را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری، در این حکم آمده است: به منظور بررسی شفاف و عادلانه ادعاهای اخیر مبنی بر آزار و اذیت زنان در ادارات، سکرتریت ویژۀ بررسی موارد آزار و اذیت زنان در چوکات کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ایجاد می گردد.

ارگ - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی نماینده سازمان ملل متحد درباره بهره گیری جنسی از زنان و ترویج فحشا در ارگ

بر اساس این حکم اهداف سکرتریت متذکره، بررسی ادعاهای مبنی بر آزار و اذیت زنان در ادارات، فراهم نمودن زمینۀ استماع شکایات متضررین، مستند سازی ادعاها و شکایات واصله به سکرتریت و حصول اطمینان از رسیدگی به موارد ادعاهای اخیر آزار و اذیت زنان در ادارات، عنوان شده است.
رئیس جمهور در این حکم، سکرتریت متذکره را مکلف دانسته است تا تمام ادعاها را در مدت سه ماه به صورت همه جانبه بررسی نموده و در صورت تشخیص موارد جرمی، قضایا را جهت رسیدگی به لوی څارنوالی ارسال نماید و گزارش اجراات خویش را از طریق رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر به مقام عالی ریاست جمهوری، ارائه نماید.
همچنان مطابق این حکم، تمام ادارات مکلف دانسته شده اند که در راستای پیشبرد امور محوله با سکرتریت ویژه برای بررسی ادعاهای اخیر در مورد آزار و اذیت زنان همکاری همه جانبه نمایند و لوی څارنوالی نیز مکلفت دانسته شده است تا رسیدگی به قضایای ارجاعی از سوی سکرتریت مذکور را در اولویت کاری اش قرار داده و اجراات خویش را در موعد قانونی تکمیل نماید.
قابل ذکر است که اخیراً پس از اظهارات حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین ریاست جمهوری درمورد ترویج فحشا و استفاده جنسی از زنان توسط یک حلقه خاص در ارگ، دست به افشاگری‌هایی زد که موجی از ادعاهای زنان مبنی بر درخواست‌های نامشروع از جانب مقامات دولتی را در پی داشت.
آقای احمدزی چندی پیش در مقابل رسانه‌ها از رئیس جمهور غنی، بانوی اول و کارمندان زن در دولت معذرت خواست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала