طالبان جسدهای نیروهای امنیتی افغانستان را در تخار آتش زده اند

© Sputnikطالبان جسدهای نیروهای امنیتی افغانستان را در تخار آتش زده اند
طالبان جسدهای نیروهای امنیتی افغانستان را در تخار آتش زده اند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان جسدهای نیروهای امنیتی افغانستان را پس از گلوله‌باری به آتش کشیده و به‌گونۀ فجیح با آنان رفتار کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام و طندار، سه روز پیش جسدهای نزدیک به بیست سرباز جوان آن‌هم از یک ولسوالی پروان که در ولسوالی اشکمش ولایت تخار هدفِ حملات طالبان قرار گرفته بودند، به پروان انتقال داده شده و دفن خاک شدند.

حمله جنگجویان طالبان بالای ولسوالی اشکمش تخار - اسپوتنیک افغانستان
حمله جنگجویان طالبان بالای ولسوالی اشکمش تخار

حالا برخی از بستگان این نیروها می‌گویند، طالبان جسدهای نزدیکان‌شان را پس از گلوله‌باری به آتش کشیده و به‌گونۀ فجیح با آنان رفتار کرده‌اند.

غلام فاروق و فهیم، دو تن از نزدیکان سربازان نظم‌عامه که در رویداد ولسوالی اشکمش تخار جان باخته‌اند، حکایت‌ها و روایت‌های تلخی از این رویداد به‌دست می‌دهند.

فعالان مدنی و حکومت محلی پروان به منظور ارج‌گزاری به فداکاری این سربازان مراسم فاتحه و دعاخوانی برگزار کردند.

فعالان مدنی در این مراسم در حضور داشت رئیس مجلس نمایندگان قطعنامۀ ده ماده‌یی صادر کرده و خواستار بررسی دقیق رویداد اشکمش تخار شدند.

عبدالظاهر سالنگی، از اعضای مجلس نمایند‌گان ابراز امیدواری می‌کند که این موضوع را فردا در نشست عمومی مجلس در حضور مسئولان نهادهای امنیتی به بررسی بگیرند.

برخی از عالمان دین که در مراسم فاتحه و دعاخوانی سربازان جان‌باخته اشتراک کرده‌اند می‌گویند، انسان اشرف مخلوقات است و بدرفتاری با جسدهای مسلمانان جواز شرعی ندارد.

یادآوری می کنیم، که در رویداد سه‌روز پیش در ولسوالی اشکمش تخار، 38 سرباز نظم‌عامه کشته شدند که هجده تن آنان از ولسوالی جبل‌السراجِ پروان بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала