واکنش طالبان به تصمیم حکومت افغانستان برای مذاکرات مستقیم

© Sputnik / PMواکنش طالبان به تصمیم حکومت افغانستان برای مذاکرات مستقیم
واکنش طالبان به تصمیم حکومت افغانستان برای مذاکرات مستقیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرده اند که تا زمانی که خروج نیروهای خارجی از افغانستان اعلام نشود، قصد برگزاری مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با نشر اعلامیه‌یی گفته است: "مذاکرات بین‌الافغانی تنها پس از اعلام خروج نیروهای خارجی (از افغانستان) آغاز خواهند شد".

مذاکرات قریب الوقوع حکومت افغانستان و طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات قریب الوقوع حکومت افغانستان و طالبان

این در حالی است که دیروز (شنبه، ۵ اسد) عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح اعلام کرد که مذاکرات میان نمایندگان حکومت و جنبش طالبان تا دو هفته آینده آغاز خواهند شد. همچنان زلمی خلیلزاد، نماینده امریکا برای صلح افغانستان گفت که مذاکرات بین‌الافغانی پس از توافق میان واشنگتن و طالبان آغاز خواهد شد.

به تاریخ ۷ – ۸ جولای سومین کنفرانس بین‌الافغانی در دوحه برگزار شد. در این کنفرانس هیات مذاکره‌کننده دفتر سیاسی طالبان در قطر و سیاسیون افغان شرکت ورزیدند. این در حالی است که نمایندگان حکومت افغانستان در این نشست در سطح شخصی حضور داشتند. در پایان این نشست، اشتراک‌کنندگان آن اعلامیه مشترکی مبنی بر رهایی زندانیان مسن، زخمی، بیمار و همچنان تامین امنیت بناهای غیرنظامی، نشر کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала