نمایندۀ ناتو : خشونت‌ها در برابر غیرنظامیان نابخشودنی‌ست

© Flickr / Medien Bundeswehr نمایندۀ ناتو : خشونت‌ها در برابر غیرنظامیان نابخشودنی‌ست
 نمایندۀ ناتو : خشونت‌ها در برابر غیرنظامیان نابخشودنی‌ست  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ غیرنظامی ناتو در افغانستان، خشونت‌ها را در برابر غیرنظامیان در افغانستان نابخشودنی می‌داند و بر پایان دادن به این خشونت‌ها تأکید دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نیکولاس کی، میگوید که افزایش خشونت‌ها در برابر غیرنظامیان در افغانستان این موضوع را مطرح می‌سازد که جنگ در این کشور، به‌گونۀ جدی به یک راه حل صلح‌آمیز نیاز دارد.

نمایندۀ غیرنظامی ناتو در افغانستان، با اشاره به حملۀ روز گذشته در کابل که منجر به جان باختن 20 تن به شمول شانزده غیرنظامی شد و نیز 50 تن دیگر را زخمی ساخت، تأکید دارد که این خشونت‌ها قابل توجیه نیستند.

آقای کی افزود: «اگر این حمله روزگذشته بر دفتر روند سبز در کابل کار طالبان بوده باشد، نشان می‌دهد که آنان ارادۀ مردم را که صلح می‌خواهند نمی‌پذیرند. مردم افغانستان صلح می‌خواهند. طالبان باید به خشونت‌ها پایان بدهند و به ارادۀ مردم حرمت بگذارد. روند صلح ادامه دارد و ما از تلاش‌های حکومت افغاستان و خلیل‌زاد کاملأ حمایت می‌کنیم و افغانان را فرا می‌خوانیم که با یک تیم نیرومند و متحد برای مذاکرات میان افغانان آماده باشند تا با طالبان بنشینند و مشکلات را در میز گفت وگو حل کنند».

گفتنی‌ است که چهار مهاجم انتحاری، روز گذشته بر دفتر روند سبز که مربوط امرالله صالح، معاون نخست تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی می‌شود، حمله کردند. این حمله که با انفجار یک موتر بم‌گذاری شده آغاز شد، در حدود شش ساعت به درازا کشید.

تاکنون هیچ گروهی، مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала