کشته‌شدن دو سرباز امریکایی توسط یک افغان در کندهار

© AP Photo / Gervasio Sanchezکشته‌شدن دو سرباز امریکایی توسط یک افغان در کندهار
کشته‌شدن دو سرباز امریکایی توسط یک افغان در کندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از قتل دو سرباز امریکایی، فرد مهاجم که لباس اردوی ملی افغان به تن داشت توسط نیروهای امریکایی زخمی و به مکان نامعلوم منتقل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماموریت حمایت قاطع با نشر یک اعلامیه از کشته‌شدن دو سرباز امریکایی در جریان اجرای وظیفه در افغانستان خبر داده است.

با وصفی که در اعلامیه از هویت این سربازان، محل حادثه و چگونگی آن چیزی گفته نشده است، رسانه‌های محلی خبر داده اند که این حادثه در داخل یک قرارگاه اردوی ملی افغان در ولسوالی شاه ولی کوت کندهار، رخ داده است.

تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار - اسپوتنیک افغانستان
در یک حمله طالبان 4 عسکر امریکایی و 2 کماندوی ارتش افغانستان نیز کشته شدند.

فردی که دو سرباز امریکایی را به قتل رسانیده، لباس اردوی ملی افغان به تن داشته که در اثر شلیک سربازان دیگر امریکایی زخمی و سپس به مکان نامعلوم انتقال داده شده است.

تا هنوز جزئیات بیشتر این حادثه گزارش نشده است. این سربازان امریکایی در حالی در افغانستان به قتل رسیده اند که امریکا پیشتر از هر زمانی در پی دست‌یابی به توافق صلح با طالبان می‌باشد. تلاش‌هایی که تا هنوز به نتیجه‌یی نرسیده اند.

قابل ذکر است که مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا پیش از این اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا می‌خواهد قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در امریکا، پروسه اخراج نیروهای امریکایی را از افغانستان آغاز کند.

در حال حاضر حدود ۱۴۰۰۰ نظامی امریکایی مصروف تدریس، تجهیز و مشوره‌دهی به نیروهای افغان در افغانستان مستقر اند.

در طول ۱۵ سال اخیر حدود ۲۴۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала