رییس جمهور‌غنی رنگ‌های پرچم افغانستان را تشریح کرد

© Sputnik رییس جمهور‌غنی رنگ‌های پرچم افغانستان را تشریح کرد
  رییس جمهور‌غنی رنگ‌های پرچم افغانستان را تشریح کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از روز بیرق ملی، امروز هفتم اسد در ارگ ریاست‌جمهوری تجلیل بعمل آمد.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، امروز (7 اسد)، به مناسبت روز بیرق ملی گفت: «استفاده از پرچم در زمان «یما»، پادشاه افسانوی افغانستان در این کشور مروج شد و در دوره‌های مختلف از آن بنام‌های مختلف یاد می‌شد».

آقای رییس‌جمهور به سه رنگ پرچم افغانستان اشاره کرد و گفت، رنگ سیاه سمبول روزهای تاریک است که در آن تلاش‌های «ناروا» برای از بین بردن هویت افغانستان صورت گرفت. آقای غنی افزود که رنگ سرخ سمبول خون است و به مفهوم این که شهروندان افغانستان این کشور را خون خود «کمایی» کرده و «هدیه» کسی نیست. رییس‌جمهور غنی گفت: «رنگ سرخ بیرق نشانه‌ی اعزاز خون شهدای ما می‌باشد و به هیچ کسی اجازه تکرار روزهای سیاه را نمی‌دهیم و رنگ سبز بیرق ما سمبول سرسبزی و شادابی و باورمندی به آینده است».

اشرف‌غنی در سخنان کوتاهی از نیروهای امنیتی به‌خاطر این که پرچم ملی افغانستان را در اهتزاز نگهداشته‌اند، ابراز قدردانی کرد. او با تاکید بر این‌که به قانون اساسی، ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی تعهد می‌کند، گفت: «با حمایت مردم خویش از وطن با عزم قوی حفاظت می‌کنیم، زیرا زمانی که عزم وجود داشته باشد، هرچیز ممکن است و بازسازی قصر دارالامان نشانه‌ این عزم قوی ما می‌باشد».

در همین حال گفته شده است که بعد از ظهر امروز، پرچم ملی از چهارراهی دهمزنگ تا قصر دارالامان طی مراسم «شاندار» انتقال می‌گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала