ترامپ جایگزین مدیر امنیت ملی امریکا را معرفی کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ جایگزین مدیر امنیت ملی امریکا را معرفی کرد
  ترامپ جایگزین مدیر امنیت ملی امریکا را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی انتشار گزارش‌ها از تغییرات تازه در میان اعضای ارشد دولت فدرال ایالات متحده، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که مدیر اطلاعات ملی امریکا از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در حساب کاربری خود در توئیتر تائید کرده‌ است که دَن کوتس، مدیر اطلاعات ملی امریکا تا 15 آگست از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ نوشت که قصد دارد جان راتکلیف، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان را نامزد این پست کند.

پیش از این شماری از رسانه‌های ایالات متحده احتمال کناره‌گیری کوتس را مطرح کرده بودند. روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع مطلع خبر داده بود که دن کوتس، طی روزهای آینده از مقام خود استعفا می‌کند.

رسوایی جنسی دلیل استعفا وزیر کار امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
رسوایی جنسی دلیل استعفا وزیر کار امریکا شد

این تازه‌ترین استعفای یک مقام بلند پایه دولت ترامپ است که در گذشته از جمله شاهد کناره گیری جیمز متیس وزیر دفاع و رکس تیلرسون وزیر خارجه بوده است.

آقای کوتس و آقای ترامپ اغلب در مورد مسائل مختلف سیاست خارجی از جمله روسیه و کوریای شمالی دچار اختلاف نظر بوده‌اند.

ارزیابی‌های او در دوران تصدی مدیریت امنیت ملی بارها از سوی رییس جمهور امریکا که به سازمان‌های اطلاعاتی انتقاد دارد زیر سوال رفت.

آقای ترامپ در ماه جنوری همچنین مدیر اطلاعات ملی را در ارزیابی اش از تهدیدهای ایران "منفعل" و "زودباور" خواند.

 

آقای راتکلیف که جای آقای کوتس را خواهد گرفت به عنوان مدیر امنیت ملی وظیفه هماهنگی میان 16 سازمان اطلاعاتی این کشور را به عهده خواهد داشت.

رسانه‌های امریکایی او را که چهره‌ای بسیار محافظه کار توصیف می‌شود نقطه اتصال مهمی میان دولت ترامپ و تشکیلات حزب جمهوری خواه توصیف می‌کنند.

دن کوتس از سال 2017 مدیر امنیت ملی امریکا است؛ اداره‌ای که در رأس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده یعنی مجموعه‌ای از نهادها و آژانس‌ها، از سی‌آی‌ای و آژانس اطلاعات دفاعی تا شاخه اطلاعاتی پلیس فدرال امریکا قرار دارد.

کوتس به داشتن رویکرد سرسختانه در قبال روسیه شهره است. او زمستان سال گذشته در گزارشی به مجلس سنا گفته بود تهدیدهای امنیتی علیه امریکا و متحدانش دامنه و تنوع بیشتری پیدا خواهند کرد و چین و روسیه در این تهدیدها نقش مهمی خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала