تلاش‌های نیروهای خارجی برای آموزش نظامیان افغانستان سازمان یافته نبوده

© Photo / ارگتلاش‌های نیروهای خارجی برای آموزش نظامیان افغانستان سازمان یافته نبوده
تلاش‌های نیروهای خارجی برای آموزش نظامیان افغانستان سازمان یافته نبوده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از مشکل‌ها مشخص نبودن نیروی نظارتی بر اقدام های امریکا و دیگر کشورها برای توسعه و افزایش توانمندی‌های نیروهای امنیتی افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «جان ساپکو» سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان اظهار داشت، که میزان نیروهای امنیتی افغانستان که به وظیفه خود باز نمی‌گردند بالاست، این نیروها تجهیزات مناسب ندارند و این کاستی‌ها سبب شده تا حتی 18 سال جنگ و هزینه چندین میلیارد دالر نیروهای افغانستان همچنان برای تامین امنیت به نیروهای خارجی وابسته باشند.

انتقاد سیگار از مأموریت ناکام معاونت آمریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد سیگار از مأموریت ناکام کمک های آمریکا به افغانستان

ساپکو در مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی گفت: یکی از مشکل‌ها مشخص نبودن نیروی نظارتی بر اقدام های آمریکا و دیگر کشورها برای توسعه و افزایش توانمندی‌های نیروهای امنیتی افغانستان است.

وی ابراز نگرانی کرد، که حتی پس از موفقیت گفت‌وگوها با طالبان و توافق با این گروه نیز ممکن است نیروهای امنیتی افغانستان قادر به حفظ صلح در این کشور نباشند.

سیگار ارزیابی می‌کند، که در طی این سال‌ها امریکا 18 میلیارد دالر را برای تجهیز نیروهای افغانستان و خرید بیش از 600 هزار سلاح، 70 هزار خودرو و 200 هواپیما و بالگرد هزینه کرده است.

ساپکو افزود: نیروهای امنیتی افغانستان بدون کمک‌های مالی خارجی و فنی خارجی دوام نخواهند آورد.

یادآوری می کنیم، که سربازرس ویژه امریکا در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که مذاکرات امریکا و طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی و بدون دخیل بودن دولت افغانستان در جریان است، طالبان حملات خود در سراسر کشور افزایش داده و پیش از پذیرش گفت‌وگو با دولت خواستار بیرون شدن همه نیروهای خارجی از افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала