لغو اداره‌های موازی تازه تاسیس اشرف غنی توسط پارلمان

© Photo / ارگ لغو اداره‌های موازی تازه تاسیس اشرف غنی توسط پارلمان
 لغو اداره‌های موازی تازه تاسیس اشرف غنی توسط پارلمان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس نمایندگان افغانستان اداره‌های جدیدی که خارج از تشکیلات دولت این کشور توسط اشرف غنی به تازگی ایجاد شده است را غیرقانونی دانست و خواستار لغو آنها شد.

 به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور غنی، اخیرا چندین وزارتخانه و اداره‌های موازی جدیدی را بدون هماهنگی با شورای ملی این کشور  ایجاد کرده است.

درالافتای جمهوری اسلامی افغانستان، وزارت دولت در امور صلح، وزارت دولت در امور حقوق بشر، دبیرخانه ویژه رسیدگی به شکایت آزار و اذیت زنان در دولت از جمله اداره‌های جدیدی هستند که از سوی اشرف غنی ایجاد شدند.

بسیاری از اعضای پارلمان افغانستان این اقدامات را غیرقانونی دانستند و خواستار لغو هرچه سریعتر آنها شدند.

این در حالی است که بر اساس ماده 90 قانون اساسی افغانستان، رئیس جمهور این کشور برای ایجاد هرگونه تشکیل اداره جدید در دولت به تائید پارلمان و سنای این کشور نیاز دارد.

رمضان علی بشردوست، تصریح کرد که پارلمان بودجه عملیاتی واحدهای اداری در دولت را تائید می‌کند، ادارات ایجاد شده بدون هماهنگی، غیرقانونی هستند.

امیرخان یار معاون نخست پارلمان افغانستان نیز اظهارداشت: پس از رای گیری در صحن عمومی مجلس به این نتیجه رسیدیم که از تائید هرگونه بودجه برای اداره‌های موازی تازه ایجاد شده خودداری کنیم.

برخی از کارشناسان ایجاد چندین اداره جدید از سوی اشرف غنی در ماههای اخیر را تلاشی برای امتیازدهی در راستای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала