مجلس سنا خواهان رقابت های سالم در کارزارهای انتخاباتی است

© Photo / meshrano jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وعده ها فریب دهند نامزدان ریاست جمهوری برای بدست آوردن آرای مردم در روز راهی خیانت بزرگ است و پی آمدهای ناگوار در پی خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، شماری از اعضای این مجلس با ابزار این مطلب می گویند که رقابت های ناسالم نامزدان باعث ایجاد تنش ها میان اقوام در کشور می شود و باید این نامزدان از این کار دست بردارند.

فضل الهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض تند مجلس سنا: قطعنامه نشست بین الافغانی قطر مورد قبول نیست، جنگ طالبان جهاد خوانده شده

فرهاد سخی، یک عضو این مجلس اظهار می‌دارد: “نامزدان وعده‌های دروغین که به مردم می‌دهند و مردم را اغفال می کند وبه طریق‌های مختلف تلاش دارند تا رأی شان را بگیرند و درحقیقت به مردم جفا می‌کنند و نباید وعده‌های اضافی بدهند.”

در همین رئیس مجلس سنا، فضل الهادی مسلمیار تاکید می کند که مخالفان مسلح کشور تلاش دارند تا در انتخابات خرابکاری کنند و نیاز است که این روند به گونه لازم آن برگزار شود.

آقای مسلمیار، می‌گوید: “برای سبوتاژ انتخابات دشمن تلاش دارد و در کمپاین ها باید امنیت جدی گرفته شود زیرا بیشتر مردم تجمع می کنند و امنیت آنان جز مسوولیت حکومت است.”

از شروع کارزارهای انتخاباتی دو روز میگذرد، اما امسال نسبت به سال 2014 این کارزارها کمرنگ تر به نظر می رسد.

قرار است که ششم ماه میزان سال روان انتخابات برگزار شود و مجلس سنا به امنیت مرکز های رای دهی به گونه جدی و اساسی تاکید می ورزند. اگر امنیت مرکزهای رای دهی به گونه جدی و اساسی گرفته نشود، مشارکت مردم در این روند کمرنگ خواهد بود و مشروعت انتخابات زیرسوال خواهد رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала