کمرنگی در کارزارهای انتخاباتی افغانستان

© Sputnik / T.Aمحمد اشرف غنی و معاونین اش در انتخابات آینده
محمد اشرف غنی و معاونین اش در انتخابات آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از نامزدان می گویند، که گفتگوهای صلح، افزایش ناامنی ها و سوء استفاده های رهبران حکومت از امکانات دولتی علت های بی رنگ بودن پیکارهای انتخاباتی می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، انتخابات سال 2014 میلادی نشان می دهد نسبت به انتخابات امسال پر رنگتر بود، اما امسال در روز نخست پیکارهای انتخاباتی رئیس جمهور، رئیس اجرائیه و عنایت الله حفیظ  ازبرنامه های انتخاباتی خویش سخن گفتند.

نامزدان ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری

شماری از نامزدان از جامعه جهانی از بهر واضح نساختن سرنوشت گفتگوهای صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انتقاد می کنند.

اما مسایل دیگری را نیز بی رنگی پیکارهای انتخاباتی امسال می دانند.

شیدا محمد ابدالی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «روز آغاز کمپاین انتخاباتی باید جشن می‌گرفتیم چون روزی است که به انتخابات آماده گی می‌گیرند. باید جشن می‌بود و خوشی می‌بود میان کاندیداها و مردم افغانستان؛ اما متأسفانه ماحولی که باید برای جشن برابر می‌کردیم و مسوولیت آن به دوش حکومت است.»

شمار از ستاد ها انتخاباتی می گویند که پیکارهای انتخاباتی شان را آغاز کرده اند.

همایون جریر، عضو شورای رهبری حزب اسلامی گلبدین حکمتیار نامزد انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «شاید یکی از علت‌های کم رنگ بودن کمپاین‌ها این باشد که تا هنوز هم بعضی از تیم‌ها منتظر صلح استند و  صلح برای شان اولویت دارد نسبت به انتخابات و دلیل دوم هم این است که تیم‌های زیادی به این باور استند که سوء استفاده شده و آن‌ها انتخابات شفاف می‌خواهند و تاکنون تضمین از سوی حکومت و کمیسیون انتخابات برای شان داده نشده.»

نهاد های ناظر از انتخابات می گویند که سوء استفاده رهبران حکومت وحدت ملی که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد هستند، از علت های دل گرم نبودن نامزدان به آغاز نکردن پیکارهای انتخابی است.

نعیم ایوب زاده، مسوول تیفا، گفت: «شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که یازده نامزد عضو آن استند اعلام کرده اند که تا روز پنج شنبه پیکارهای انتخاباتی شان را تعلیق کرده اند تا رییس جمهور برای شان در بارۀ شفافیت و عادلانه بودن انتخابات ریاست جمهوری پاسخ بدهد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала