اسلام ستیزی در چین به رستوران های مسمانان رسید

© REUTERS / Thomas Peterاسلام ستیزی در چین به رستوران های مسمانان رسید
اسلام ستیزی در چین به رستوران های مسمانان رسید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چین در راستای سیاست‌های «چینی‌سازی» جمعیت مسلمانان این کشور، به صاحبان رستوران‌های حلال و فروشگاه‌های مسلمانان در پکن دستور داده‌اند که نمادها و تابلوهای اسلامی و عربی را جمع‌آوری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز صاحبان 11 رستوران و فروشگاه محصولات حلال در شهر پکن پایتخت چین می‌گویند که در روزهای اخیر به آنها دستور داده شده است نمادها و تابلوهای اسلامی و نوشته‌های عربی را از فروشگاه‌های خود بردارند.

صاحب یکی از این فروشگاه‌ها گفت: آنها به ما می‌گویند که باید نمادهای اسلامی همچون آرم محصولات حلال را حذف کنیم چون نمادهای بیگانه محسوب می‌شوند و باید به جای آن از نمادهای چینی استفاده کنیم.

مبارزه علیه نمادها و نوشته‌های اسلامی و عربی به هدف همسان‌سازی نمادهای دینی با فرهنگ چینی از سال 2016 شدت بیشتری یافته است. از جمله اقداماتی که در این زمنیه انجام شده، حذف گنبدهای مساجد در مناطق مختلف این کشور و استفاده از سبک معماری معابد چینی بوده است. 

چین براساس برخی آمارها 20 میلیون نفر مسلمان دارد. در این کشور آزادی دین ظاهراً تضمین شده، اما دولت در سال‌های اخیر برای همسان‌سازی  اقلیت‌های دینی از جمله مسلمانان با ایدئولوژی حزب کمونیست، اقدامات زیادی انجام داده که برخی از آن‌‌ها با اعتراضات بین‌المللی مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала