کوریای جنوبی آزمایشات جدید راکت کوریای شمالی را تائید کرد

© REUTERS / KCNA کوریای جنوبی آزمایشات جدید راکت کوریای شمالی را تائید کرد
 کوریای جنوبی آزمایشات جدید راکت کوریای شمالی را تائید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کویای جنوبی خبرداد که کوریای شمالی در ساحل دریای جاپان روز چهارشنبه راکت جدید بالستیک را آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی، ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد دو راکت به ترتیب 36 دقیقه و 57 دقیقه پس از نیمه شب از اطراف شهر ونسان کوریای شمالی به سوی دریای جاپان شلیک شدند.

چون گون دو، وزیر دفاع کوریای جنوبی اعلام کرد راکت ها مسافت بین 240 تا 33 کیلومتر ار پشت سر گذاشتند و حداکثر ارتفاع پرواز انها 30 کیلومتر بود.

خود کوریای شمالی هیچ گزارشی درباره پرتاب های راکتی جدید خود منتشر نکرده است.

روز 25 جولای نیز اطلاع داده بودند که کوریای شمالی دو راکت پرتاب کرده است. آنها به ارتفاع 50 کیلومتری رسیده و در دریای جاپان سقوط کرده بودند. راکت اول مسافت 430 کیلومتری و راکت دوم مسافت 690 کیلومتری را پشت سر گذاشته بودند.

آزمایش راکتی جدید کوریای شمالی  - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش راکتی جدید کوریای شمالی

پیونگ یانگ این آزمایش ها را در شرایط امتناع سئول و واشنگتن از لغو طرح های  مربوط به انجام تمرینات مشترک در ماه اگست انجام داده که کوریای شمالی آنرا خطری برای امنیت خود می داند.

اوضاع در شبه جزیره کوریا در سال 2017 پس از سلسله آزمایشات راکتی و هسته ای کوریای شمالی متشنج شد و به دنبال آن تحریم های جدیدی علیه پیونگ یانگ برقرار شده و روابط کوریای شمالی با امریکا و کوریای جنوبی رو به تیرگی گرائید اما پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا  و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی تنش کمتر شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی 27 فبروری سال 2019 برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند که این نشست بدون رسیدن به توافق مشخصی  پایان یافت.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала