اشرف غنی: ۴۵ سال به حیث متعلم دین اسلام بوده ام

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور غنی در جریان نشستی که با علمای کشور داشت، درمورد جایگاه و احترام به دین اسلام و علمای دینی کشور سخنرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان امروز (پنجشنبه، ۱۰ اسد) در جریان سخنرانی در میان علمای دینی افغانستان گفت: "میراث انبیا هستین و احترام تان سر هر زعیم افغانستان، خاصتاً این بنده حقیر که حد اقل ۴۵ سال را به حیث متعلم دین اسلام تیر کرده، من خود را متخصص گفته نمی‌توانم، چون آن زحمات شبانه روزی که شما می‌کشید و آن ریاضتی را که شما می‌کشید، من نکشیده ام. اما حد اقل به حیث یک مسلمان صادق و امید است برای تان معلوم شود که باز امور و مطالعات را انجام می‌دهم".

 اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان دو شرط گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان دو شرط گذاشت

رئيس‌جمهور غنی با خوانش سه ماده قانون اساسی افغانستان (۱. افغانستان دولت جمهوری اسلامی، مستقل، واحد و غیرقابل تجزیه می‌باشد؛ ۲. دین دولت جمهوری اسلامی افغانستان دین مقدس اسلام است؛ ۳. در افغانستان هیچ قانونی نمی‌تواند مخالف معتقدات و احکام دین مقدس اسلام باشد)، مخاطب به علمای دینی گفت: "تمام خواهشات تان در این سه ماده گنجانیده شده اند، خداوند تیم ما (تیم انتخاباتی دولت ساز) را به این قادر بسازد که قانون اساسی را تطبیق کنیم".

وی همچنان با ذکر اینکه قانون اساسی افغانستان انعکاس‌دهنده عقاید و هویت اسلامی مردم افغانستان است، گفت: "مسلمان بودیم، مسلمان استیم و تا ابد مسلمان خواهیم بود".

قابل ذکر است که مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه، ۶ اسد آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала