مولوی عبدالله مشهور به مولوی اسلم فاروقی رهبر جدید داعش در افغانستان تعین شده است

© AFP 2023 / WAKIL KOHSAR مولوی عبدالله مشهور به مولوی اسلم فاروقی رهبر جدید داعش در افغانستان تعین شده است
مولوی عبدالله مشهور به مولوی اسلم فاروقی رهبر جدید داعش در افغانستان تعین شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم نظارت سازمان ملل متحد که مسئول ردیابی القاعد، گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های هراس افگن است به شورای امنیت می گوید که مولوی عبدالله مشهورر به اسلم فاروقی به جای ابوعمر خراسانی رهبر شاخه خراسان داعش گماشه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه 1، تیم نظارت سازمان ملل متحد که مسئول ردیابی القاعدیگر گروه‌های هراس افگن است گزارش می دهد که جایی مولوی ضیاالحق مشهور به ابوعمرخراسانی مولوی عبدالله مشهور به مولوی اسلم فاروقی رهبر شاخه‌ی خراسان تعین شده است.

دستگیری معاون فرمانده و مسئول تبلیغاتی گروه داعش در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری معاون فرمانده و مسئول تبلیغاتی گروه داعش در ننگرهار

او پیش از این مسولیت عملیات های نظامی را در خیبراجنسی پاکستان به دوش داشته است.

در این گزارش آمده است که این تغیر در پی سفرهیات رهبری داعش از سوریه و عراق به مرز ها افغانستان و پاکستان به وجود آمده است.

ههر چند که در این گزارش آمده است که  این گروه تروریستی در ولایت پکتیا و لوگر نام شده است و حضور ای گروه در ننگرهار با وجود شکست شنگین هنوز از هسته های اصلی داعش دانسته می شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان از سرکوب رهبران گروه تروریستی داعش سخن می زند در حالیکه به گزارش سازمان ملل متحد شماری تروریستان داعش در افغانستان بین 2500 تا 4000 اعلام کرده است.

در این گزارش همچنان  شخص  دیگری از شاخه گروه خراسان معرفی نامش «سیف علی شفیع‌ا‌وف» مشهور به «معاویه» است و شهروند تاجیکستان می‌باشد؛ کسی که حدود ۲۰۰جنگجو را از آسیای مرکزی رهبری می‌کند.

طبق گزارش،معاویه در حال حاضر در ولایت ننگرهار  فعالیت می کند، وی عضور گروه تروریستی داعش است و به دنبال سربازگیری جنگجویان تاجیک میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала