کمیسیون شکایات: غنی و عبدالله از منابع دولتی کمپاین می‌کنند

© AP Photo / Alik Kepliczکمیسیون شکایات: غنی و عبدالله از منابع دولتی کمپاین می‌کنند
کمیسیون شکایات: غنی و عبدالله از منابع دولتی کمپاین می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایات انتخاباتی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تکت انتخاباتی تیم دولت‌ساز در گردهمایی‌اش در «خیمه‌ی لویه‌جرگه» از مکان دولتی (خیمه‌ی لویه‌جرگه)، تجهیزات و وسایل نقلیه‌ی دولتی استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی کشور اعلام کرده است که در کارزارهای انتخاباتی تکت‌های «دولت‌ساز» به رهبری محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری و «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور از منابع دولتی استفاده شده است.

در اعلامیه‌ای که امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ اسد) از سوی این کمیسیون به نشر رسیده، آمده است که تکت انتخاباتی تیم دولت‌ساز در گردهمایی‌اش در «خیمه‌ی لویه‌جرگه» از مکان دولتی (خیمه‌ی لویه‌جرگه)، تجهیزات و وسایل نقلیه‌ی دولتی استفاده کرده است.

حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرزی موضع قطعی‌اش را درمورد انتخابات اعلام کرد

به نقل از اعلامیه، تکت انتخاباتی «ثبات و همگرایی» نیز در گردهمایی‌اش در روز ششم اسد در هوتل «اورانوس» از تجهیزات و وسایل نقلیه‌ی دولتی استفاده کرده است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی کشور همچنان گفته است که شماری از مقام‌های بلندرتبه‌ی دولتی در گردهمایی این دو تکت انتخاباتی شرکت کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این کمیسیون تأکید شده است که این موارد در مخالفت با قانون انتخابات، تعدیل لایحه‌ی مبارزارت انتخاباتی در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۸ و همچنان لایحه‌ی تنظیم امور مالی مبارزات انتخاباتی کاندیدان بوده است.

در عین حال محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در یک نشست خبری در کابل گفت که هیچ یک تکت‌های انتخاباتی در جریان کارزارهای‌شان نمی‌توانند از القاب و عناوینی مانند صدراعظم، معاون سوم که در مخالفت با قانون اساسی کشور می‌باشد، استفاده کنند.

آقای الیاسی افزود که این کمیسیون یک اخطاریه‌ی «جدی» به منظور رعایت بیشتر طرزالعمل‌های انتخاباتی به این تکت‌ها صادر کرده است.

پیشتر آقای عبدالله در نخستین روز کارزارهای انتخاباتی‌اش گفته بود که در صورت برنده‌شدن، در ساختار تشکیلات رهبری تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی تغییرات خواهد آورد.

او افزوده بود که بر اساس این تغییرات، انورالحق احدی، رییس جبهه‌ی ملی نوین افغانستان با سه معاون نامزد ریاست اجراییه در تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی است. به گفته‌ی او، عبدالغنی کاظمی، رییس حزب حرکت اسلامی افغانستان و نور محمد نور به ترتیب معاونان اول و دوم آقای احدی می‌باشند. همچنان در صورت پیروزی تیم ثبات و همگرایی، یک زن به‌عنوان معاون سوم ریاست اجراییه کار خواهد کرد.

کارزار انتتخاباتی ریاست‌جمهوری افغانستان چهار روز پیش (یک‌شنبه، ۶ اسد) در سراسر کشور آغاز شد. در قانون انتخابات کشور مدت زمان این کارزارها برای نامزدان این انتخابات مدت دو ماه (۶۰ روز) تعیین شده است. انتخابات ریاست‌جمهوری کشور نیز قرار است تا دو ماه دیگر به تاریخ ششم میزان برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала