ده حمله همزمان تروریستی در تایلند

© AP Photo / Wason Wanichakornانفجار قوی در تایلند
انفجار قوی در تایلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صبح امروز ده انفجار قوی در بانکوک مرکز تایلند اتفاق افتاد که تلفات جانی و خسارات مالی بجا گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی "نیشن تی.وی" اعلام کرد، که 10 انفجار پیاپی امروز صبح در مناطق مرکزی بانکوک پایتخت تایلند اتفاق افتاد، که در نتیجه آن تاکنون 2 نفر مجروح شده اند.

عمل تروریستی در بانکوک - اسپوتنیک افغانستان
تعداد قربانیان عمل تروریستی در بانکوک تا بیست نفر افزایش یافته است

سه انفجار اول، بصورت پیاپی با فاصله زمانی 5-7 دقیقه بعد از ساعت 5.00 به وقت محلی اتفاق افتاد.

منطقه ای که انفجار ها در آن اتفاق افتاده است، در نزدیکی مرکز همایش هوتل "سنترا گراند" واقع شده است ، که این هفته میزبان جلسات وزیران کشورهای اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه آن) و شرکای گفت و گوی آن از جمله نشست شرق آسیا و نشست منطقه ای امنیت می باشد که در آن علاوه بر وزرای کشورهای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا هیئت های از روسیه، امریکا و اتحادیه اروپا حضور دارند.

دو کارمند خدمات شاروالی بانکوک در این انفجارها مجروح شده اند.  جراحت آنها جزئی است.ماده منفجره بین انبوهی از برگ های خشک جابجا شده بود.

سانحه هوایی در پرواز ایرفلوت  مسکو به بانکوک 27 زخمی بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
سانحه هوایی در پرواز" ایرفلوت " مسکو به بانکوک 27 زخمی بر جا گذاشت

چند انفجار پی در پی بعدی حدود ساعت 8.00 صبح به وقت محلی نزدیک ایستگاه مترو- در منطقه ای که شمار زیادی بانک و سفارتخانه در آنجا واقع است، اتفاق افتاد.

حدود ساعت 9.30 به وقت محلی دو انفجار دیگر در کنار کومپلکس ساختمان های دولتی صورت گرفت. گزارشی از زخمی یا کشته شدن در پی انفجار فعلا در دسترس نیست.

پراویت ونگ سووان وزیر دفاع تایلند امروز جمعه اظهار داشته است که انفجار های صبح امروز در بانکوک تلاش برای بدنام کردن سیستم امنیت ملی تایلند در  چشم جهان در روز برگزاری نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا میباشد.

ونگ سووان در همین راستا گفت:"این انفجار ها  تلاش برای خدشه دار کردن سیستم امنیت ملی ما دربرابر جهان دقیقا در همان زمانی که در بانکوک مراسم نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار می شود و بسیاری از مقام های ارشد از کشورهای دیگر در بانکوک حضور دارند، بوده است."

پیش تر، گزارش شد که صبح امروز در بانکوک مرکز تایلند دست کم 10 انفجار کوچک رخ داده است.این انفجار ها در مناطق مرکزی و در نزدیکی مراکز مهم شهر بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала