زخمی شدن سه غیرنظامی در دو انفجار جداگانه در ننگرهار

© Sputnikزخمی شدن سه غیرنظامی در دو انفجار جداگانه در ننگرهار
زخمی شدن سه غیرنظامی در دو انفجار جداگانه در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دو انفجار جداگانه در ولسوالی‌های شینوار و بهسود ولایت ننگرهار سه غیرنظامی زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار اعلام کرده است، که در دو انفجار جداگانه در ولسوالی‌های شینوار و بهسود این ولایت سه غیرنظامی زخمی شده‌اند. این انفجارها صبح امروز (جمعه، 11 اسد) رخ داده است.

دستگیری معاون فرمانده و مسئول تبلیغاتی گروه داعش در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری معاون فرمانده و مسئول تبلیغاتی گروه داعش در ننگرهار

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار آمده است، که در رویداد اول حوالی ساعت 4:20 دقیقه‌ی صبح امروز در نتیجه‌ی انفجار یک ماین جاسازی‌شده در برابر یک مسجد در بازار «مارکوه» ولسوالی شینوار این ولایت دو نمازگذار زخمی شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، زخمیان این رویداد برای درمان به درمانگاه مرکز ولسوالی شینوار منتقل شده‌اند.

در اعلامیه همچنان آمده است، که انفجار دومی حوالی ساعت 8:40 دقیقه‌ی صبح امروز در منطقه‌ی «مقام‌خان» در مربوطات ولسوالی بهسود رخ داده است.

براساس معلومات دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار، این انفجار ناشی از دو ماین جاسازی‌شده در یک عراده ریکشا بوده است که در نتیجه راننده‌ی ریکشا به‌نام اکرام‌الله زخمی شده است. فرد زخمی‌شده برای درمان به درمانگاه حوزوی شهر جلال‌آباد منتقل شده است.

یادآوری می کنیم، که روز سه‌شنبه (8 اسد) هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش نیمه‌ی اول سال میلادی خود اعلام کرد که استفاده از مواد انفجاری تعبیه‌شده، دومین عامل عمده‌‌ی تلفات غیرنظامیان است.

در گزارش یوناما همچنان گفته شده بود، که 28 درصد تلفات غیرنظامیان ناشی از این تاکتیک جنگی است. براساس این گزارش، در شش ماه نخست سال روان میلادی یک‌هزار و 366 غیرنظامی در افغانستان کشته و دوهزار و 446 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала