واکنش روسیه به تحریم های جدید امریکا

© Sputnik / Ramil Sitsikov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به تحریم های جدید امریکا
واکنش روسیه به تحریم های جدید امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم های جدید ایالات متحده می گوید، امریکا شیوه های زیادی را برای تحت فشار قرار دادن روسیه امتحان کرد اما به جایی نرسید.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اظهار نظر در مورد تحریم های جدید امریکا علیه فدراسیون روسیه گفت: در سال های اخیر ، مبتکران فشار تحریم ها علیه روسیه تلاش های زیادی را به خرج دادند؛ اما به جایی نرسیدند.

وی در  پاسخ به سوالی در خصوص دیدگاه دولت روسیه در مورد تحریم های جدید دولت امریکا اعلام کرد:به نظرم تنها چیزی که دیپلماسی امریکایی بلد هست، اعمال تحریم است . اگر از الفاظ دیپلماتیک استفاده نکنیم، و شرایط را آنطور که هست تفسیر کنیم، ایالات متحده دارد خودشان را به بن بست می کشاند.

وی افزود: این واقعیت که تحریم های فعلی از سال 2011 به بعد 72مین دور تحریم های امریکایی خواهد بود، نشاندهنده آنست که همه تلاش های فشار قبلی بدون نتیجه بوده  وزمانی که یک دولت به تمامی معنا عظیم و بزرگ از تحریم‌های یکجانبه استفاده می کند به عنوان وسیله ای برای حل مشکلات، این به عنوان عدم توانمندی برای استفاده از سایر ابزارها تعریف می شود.  

تمسخر زاخارووا بر تویت بولتون درباره ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
تمسخر زاخارووا بر تویت بولتون درباره ونزوئلا

 دو مقام دولت آمریکا اعلام کردند که ترامپ دستور اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را به بهانه پرونده اسکریپال صادر کرده است.

پیش ازاین دو مقام دولت امریکا اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور فرمان اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را به بهانه پرونده اسکریپال صادر کرده است.

این در حالیست که امریکا  به بهانه مشابهی سال گذشته نیز تحریم هایی را علیه مسکو صادر کرده بود.

انگلیس سال گذشته میلادی ادعا کرده بود که ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس‌تبار و دخترش توسط دو مامور اطلاعاتی روسیه و با تایید مقامات بلندپایه کرملین در یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس صورت گرفته است!

لندن، مسکو را مسئول مسمومیت جاسوس دوجانبه اعلام و بارها در این خصوص به روسیه اتهام‌زنی کرده بود؛ از سوی دیگر، روسیه با رد تمامی این اتهامات خواستار ارائه شواهد موثق از سوی انگلیس شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала