احتمال کاهش دوبرابری کارمندان سفارت امریکا در کابل

CC0 / USAID Afghanistan / احتمال کاهش کارمندان سفارت امریکا در کابل
احتمال کاهش کارمندان سفارت امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور دونالد ترامپ قصد دارد تا پایان ماه سپتامبر تعداد کارمندان سفارت امریکا در افغانستان تا دوبرابر کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN  گفته می شود در صورتی که گروه طالبان مذاکره مستقیم با دولت افغانستان را بپذیرد، دولت دونالد ترامپ آمادگی دارد در مرحله نخست چندین هزار تن از نیروهای نظامی‌اش را از افغانستان خارج کند. توافقنامه صلح با طالبان شامل مواردی دیگر از قبیل کاهش کارمندان سفارت امریکا و نیروهای امنیتی امریکایی نیز خواهد بود.

در حال حاضر کارمندان سفارت امریکا در کابل بزرگتر از هر ماموریت دیگری این کشور در جهان است.

به گفته یک منبع؛ این کاهش کارمندان سفارت در حال اجرا است. علاوه بر دیپلمات های امریکایی، مامورین امنیتی این کشور نیز کابل را ترک خواهند کرد و برنامه های ساختمانی در داخل محوطه سفارت هم اکنون لغو شده است.

تصمیم امریکا مبنی بر کاهش کارمندان سفارت این کشور در کابل افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
تصمیم امریکا مبنی بر کاهش کارمندان سفارت این کشور در کابل افشا شد

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، روز چهارشنبه گفته بود که توافقنامه جامع با گروه طالبان چهار مورد عمده را در بر می‌گیرد.

آقای خلیل‌زاد این چهار مورد را خروج نیروهای خارجی، تضمین طالبان به توقف حملاتش، آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و سرانجام آتش‌بس دائم ذکر کرده بود.

نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در عین حال تأکید کرده که: «تا بر سر همه موارد توافق نشود، با هیچ موردی موافقت نخواهد شد».

تاکنون چندین دور از گفت‌وگوهای زلمی خلیلزاد با گروه طالبان در دوحه قطر برگزار شده و امریکا یکم سپتامبر (حدود چهار هفته دیگر) را به عنوان ضرب‌الاجل دستیابی به توافق صلح افغانستان تعیین کرده است.

در تاریخ 1 سپتامبر کمتر از یک ماه پیش به انتخابات ریاست جمهوری باقی می ماند.

پیش‌تر برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند شماری از مقام‌های امریکایی از احتمال به تعویق انداختن انتخابات و پیوستن طالبان به حکومت موقت سخن گفته‌اند.

با حصول توافق اولیه بر سر صلح در افغانستان، شمار سربازان امریکائی از 14000 نفر به 8000 تن کاهش خواهد یافت. طالبان نیز بر اساس این توافق آتش بس را اجرا و رعایت خواهد کرد و به هرگونه ارتباط با گروه جهادی القاعده پایان خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала