اعتراف امریکا به نقض پیمان هسته‌ای با روسیه

© Photo / David B. Gleasonاعتراف امریکا به نقض پیمان هسته‌ای با روسیه
اعتراف امریکا به نقض پیمان هسته‌ای با روسیه    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده در حال ساخت راکت های زمینی غیر هسته ای است كه بر اساس پیمان منع استفاده از راکت های هسته‌ای برد کوتاه و متوسط " INF " ممنوع شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرد که : در رابطه با عدم رعایت روسیه از شرایط پیمان منع استفاده از راکت های هسته‌ای مین برد و برد کوتاه، پنتاگون از سال 2017 فعالیت های تحقیق و توسعه در خصوص این تسلیحات را آغاز کرد.

در گزارش گفته می شود که تلاش های اولیه تحقیق و توسعه این وزارتخانه برروی سیستم های راکت های کروز بالیستیکی هدایت شونده و موشك های معمولی متمرکز شده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون گفت: "از آنجا که ایالات متحده تعهدات خود را طبق معاهده INF بطور دقیق انجام داده است ، این برنامه ها در مراحل اولیه قرار دارند".

وی می گوید، اکنون که ما ازاین پیمان خارج شدهیمایم ‌ایم، وزارت دفاع همچنان به طور کامل این راکت های متعارف زمینی را به عنوان یک پاسخ منطقی به اقدامات روسیه و به عنوان بخشی از مجموعه گسترده تری از گزینه های معمولی برای هدف قرار دادن نیروهای ترکیبی ، بطور کامل توسعه خواهد داد.

واکنش روسیه به ادعای ترامپ درباره امکان امضای پیمان هسته‌ای سه‌جانبه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به ادعای ترامپ درباره امکان امضای پیمان هسته‌ای سه‌جانبه

" در اوایل سال جاری ، واشنگتن  با متهم نمودن روسیه به نقض این توافق نامه خروج یک جانبه  امریکا از این پیمان را اعلام کرد. مسکوبه نوبه خود تمام این اتهامات را رد نمود.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این تصمیم واشنگتن جواب بلمثل داد و در تاریخ 4 مارچ سال روان قانون فدرال در مورد تعلیق پیمان منع راکت های هستوی میان برد و برد کوتاه را امضا کرد.

این سند، پیمان راکتی میان اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا، مبنی بر منع استفاده از راکت های میان برد را که در 8 دسامبر 1987 در شهر واشنگتن امضا شد به حالت تعلیق در می آورد.

در سال 1987 اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا، پیمان منع استفاده از راکت های کوتاه برد و میان برد را امضا کردند. بر اساس آن تولید، خرید یا آزمایش راکت های زمینی با برد 300 تا 3400 کیلومتر از سوی این کشورها ممنوع شده است.

تا جون سال 1991 این پیمان اجرا شد و اتحاد جماهیر شوروی سابق، 1846 سیستم راکتی را از بین برد و نیز 846 راکت را از بین برد.

اما، در تاریخ 2 فبروری جاری میلادی، پس از چند اقدام نقض کننده توافق توسط امریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خروج این کشور را از INF اعلام کرد. در عین حال، روسیه بارها اعلام کرده است که به تعهدات خود تحت این توافقنامه پایبند است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала