عقد قریب الوقوع توافقنامه صلح افغانستان

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عقد قریب الوقوع توافقنامه صلح افغانستان
عقد قریب الوقوع توافقنامه صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو میگوید که توافقنامه صلح افغانستان به زودی نهایی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که این سازمان از مذاکرات صلح بین ایالات متحده و گروه طالبان حمایت میکند.

استولتنبرگ: «من کاملاً از مذاکرات صلح بین ایالات متحده و طالبان که هم اکنون ادامه دارند حمایت میکنم. در حال حاضر ما بیش از هر زمانی به توافق صلح افغانستان نزدیک هستیم. ما همچنان به تلاش ها برای پیشرفت روند صلح افغانستان ادامه میدهیم. ما باید دست‌آوردهای سالیان گذشته را حفظ کنیم.»

وی خاطر نشان ساخت که ایالات متحده و متحدین اش در ناتو برای دستیابی به توافق صلح در افغانستان به صورت هماهنگ کار میکنند، علیرغم این، هنوز هم «مشکلات حل نشده» وجود دارند.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که پیشتر نشریه معتبر امریکایی اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده فصد دارد در چارچوب توافق جدید با طالبان، هزاران نظامی امریکایی را از افغانستان خارج نماید.

یادآوری میکنیم، روز پنجشنبه (۱۰ اسد) حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان اظهار داشت که تلاش میشود تا روند صلح در اختیار امریکا و پاکستان باقی بماند، و این روند به نفع افغانستان نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала