امارات سیاست های ضد ایرانی را کنار می گذارد

© Fotolia / Philipusامارات سیاست های ضد ایرانی را کنار می گذارد
امارات سیاست های ضد ایرانی را کنار می گذارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ابوظبی از موقعیت تهاجمی و مداخلات خود در امور داخلی ایران صرف نظر می کند و همه تلاش خود را برای عادی سازی پیوندها با تهران سوق خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، با استناد به منابع موجود در امارات، در جلسه پنهانی مقام های امارات در این باره سخن گفته شده است.

وی درباره جزئیات نشست گفت: در این نشست محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و نخست وزیر امارات حضور داشتند.

این منبع افزود: حاکم دبی در این نشست از سیاست های خارجی کشورش انتقاد کرد و بر لزوم بازنگری در آن تاکید کرد.

به گفته این منبع، محمد بن راشد در جریان نشست گفت، که ما باید به طور کلی در سیاست خارجی خود بازنگری کنیم. صدها میلیون دالر روزانه هزینه می کنیم، اما در برابر چه چیزی به دست می آوریم؟! باید به طور مستقیم از سیاست دخالت در امور داخلی کشورها دست برداریم، زیرا این سیاست برای ما بسیار هزینه بر بوده و در برابر چیزی به دست نیاورده ایم.

برپایه این گزارش، حاکم دبی بر لزوم پرهیز از هزینه پول های هنگفت در مناطقی که امارات در آنجا منافعی ندارد، تاکید کرد و گفت: تغییر رژیم در لیبی یا سودان سود یا زیانی برای امارات به همراه نخواهد داشت.

بیم و ترس امارات و عربستان از جنگ با ایران - اسپوتنیک افغانستان
بیم و ترس امارات و عربستان از جنگ با ایران

به زعم منبع یاد شده، حاکم دبی در این نشست ابراز امیدواری کرده است که امریکا به ایران حمله کند.

این منبع به نقل از حاکم دبی گفت: امیدواریم که واشنگتن حمله ای نظامی به تهران انجام دهد، اما ترامپ حتی بعد از سرنگونی اخیر پهپاد امریکا خواهان گفت وگو با ایران است. اگر فرض کنیم که واشنگتن، تهران را بمباران کند، پاسخ ایران از طریق حمله به امارات یا عربستان به طور مستقیم یا زا طریق حوثی ها خواهد بود.

به گفته این منبع، محمد بن راشد به حاضران در نشست گفت، که در صورت اصابت یک فروند موشک از ایران به خاک امارات، این کشور از سرمایه گذاران عرب خالی خواهد شد و نخواهد توانست کارگران آسیایی را حفظ کند.

محمد بن راشد در این نشست اشاره کرد، که نیروهای جنرال خلیفه حفتر جنرال بازنشسته ارتش لیبی که مورد حمایت امارات است، هیچ گونه پیشرفتی در تلاش خود برای کنترل بر شهر طرابلس به دست نیاورده اند.

حاکم دبی افزود: ما سالها است که بی فایده از حفتر حمایت می کنیم و باید به دنبال جایگزین های سیاسی و نه نظامی باشیم.

برپایه این گزارش، محمد بن راشد بر لزوم تغییری ریشه ای در سیاست خارجی امارات و توقف هدر دادن اموال و مدنظر قرار دادن احتمال حمله ایران به این کشور را خواستار شد.

منبع نزدیک به مراجع اماراتی آگاه تصریح کرد: محمد بن زاید آل نهیان خوب به انتقادها فکر کرد و دستور اجرای برخی تغییرات در سیاست خارجی این کشور را صادر کرد.

یکی از عللی که باعث شد تا امارات در سیاست های خارجی خود بازنگری کند، موج انتقادهایی است که از این کشور در شبکه های اجتماعی می شود.

برپایه این گزارش، محمد بن راشد از همان آغاز با سیاست دخالت کشورش در امور دیگر کشورها مخالف بود.علاوه بر این، امارت دبی میزبان شمار زیادی از بازرگانان ایرانی است که به فعالیت های خود در آنجا برای فرار از تحریم های آمریکا ادامه می دهند.

یادآوری می کنیم، که رسانه های گروهی اخیرا خبرهایی از عقب نشینی امارات از مواضع ضد ایرانی منتشر کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала