کاخ سفید: از مسابقه تسلیحاتی با روسیه هراس نداریم

© Sputnik / Aleksey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید: از مسابقه تسلیحاتی با روسیه هراس نداریم
کاخ سفید: از مسابقه تسلیحاتی با روسیه هراس نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید در واکنش به فسخ پیمان منع راکت های هستوی میان برد و برد کوتاه اعلام کرد که واشنگتن از مسابقه تسلیحاتی با روسیه هراس ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید امروز در یک نشست مطبوعاتی گفت که مسئولیت فسخ پیمان منع راکت های هستوی میان برد و برد کوتاه، به طور کامل به عهده روسیه میباشد.

هوگان گیدلی: «این پیمان دوران جنگ سرد بود. طوریکه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا خاطر نشان ساخت مسئولیت فسخ این پیمان به عهده روسیه میباشد. آنها فرصت داشتند که بیایند و روی این قرارداد کار کنند و به ما اجازه بازرسی دهند، اما آنها این کار را انجام ندادند. ناتو از ما حمایت میکند، شرکا و متحدین ما قبول دارند که تصمیم مبنی بر خروج از این پیمان کاملاً درست بود.»

وی در جواب سوالی که آیا واشنگتن از مسابقه تسلیحاتی با مسکو هراس دارد یا خیر، گفت: «نه خیر، رئیس جمهور ترامپ با ولادیمیر پوتین روابط خوب دارد.»

گفتنی است، پیشتر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مدت اعتبار پیمان منع راکت های هستوی میان برد و برد کوتاه، امروز (جمعه، ۲ اگست) خاتمه یافت.

قابل یادآوری است، ۲۰ اکتوبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این تصمیم واشنگتن جواب بلمثل داد و ۴ مارچ سال روان قانون فدرال در مورد تعلیق پیمان منع راکت های هستوی میان برد و برد کوتاه را امضا کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала