امضای سند پشتیبانی مالی و فنی از انتخابات افغانستان توسط سازمان ملل

© A. Tariqامضای سند پشتیبانی مالی و فنی از انتخابات افغانستان توسط سازمان ملل
امضای سند پشتیبانی مالی و فنی از انتخابات افغانستان توسط سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان سند پشتیبانی مالی و فنی از انتخابات ریاست جمهوری این کشور را امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «تدامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در نشست مشترکی با اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که این سازمان به پشتیبانی مالی و فنی از کمیسیون‌های انتخاباتی متهعد است تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور به درستی و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پشتیبانی اش را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پشتیبانی اش را اعلام کرد

وی خاطرنشان کرد، که 43 کارشناس بین‌المللی، 134 کارشناس داخلی در بخش‌های مختلف از جمله فنی، تدارکات و مشورت دهی از طرف سازمان ملل با کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان در راستای برگزاری انتخابات همکاری خواهند کرد.

با وجود حضور شمار بسیاری از کارشناسان بین‌المللی در روند انتخابات اما نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد، که انتخابات باید به رهبری و مالکیت مردم افغانستان برگزار شود.

زهره بیان شینواری رئیس کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان، نیز در این نشست گفت: برای برگزاری انتخابات موفق لازم است تا تمامی شرکای انتخاباتی، بویژه  جامعه‌ی جهانی با کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور همکاری کنند.

وی تصریح کرد، که کمیسیون‌های انتخاباتی از هزینه کمک‌های مالی سازمان ملل در امور غیر ضروری خودداری خواهد کرد و خواستار همکاری و حمایت فنی سازمان ملل در استفاده از سامانه‌های بیومتریک در انتخابات شد.

این در حالیست، که دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل پیش از این پشتیبانی مالی از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان را به اصلاحات اساسی در کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور مشروط کرده بود.

یادآوری می کنیم، که نمایندگی سازمان ملل در کابل در ماهای گذشته پیش‌نویس بودجه ارسالی کمیسیون انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را رد کرده بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان قرار است به تاریخ ششم ماه میزان سال روان برگزار شود. برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری، 18 نامزد از جمله  رئیس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت افغانستان با هم رقابت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала