اتهام مجدد شورای نامزدان علیه حکومت

© Photo / HA / HAنامزدان ریاست جمهوری
نامزدان ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان،حکومت را به بی‌پروایی در برآورده ساختن خواسته‌های شان متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری که دوازده نامزد عضویت آن را دارند، در روز نخست پیکارهای انتخاباتی  یک‌شنبه گذشته " 6 اسد"  به حکومت پنج‌روز (تا پنج‌شنبه، 10 اسد) فرصت دادند که اگر به‌خواست نامزدان دربارۀ برگزاری انتخابات شفاف پاسخ ندهند، انتخابات را تحریم خواهند کرد. این نامزدان، پیکارهای انتخاباتی شان را نیز تاکنون آغاز نکرده‌اند.

فرصت تعیین شدۀ این نامزدان، روز گذشته به پایان رسید. امروز (جمعه، 11 اسد) این شورا حکومت را به بی‌پروایی در خواسته‌های شان متهم کردند.

دستۀ انتخاباتی محمد حنیف اتمر هشدار می‌دهد که هرگاه رئیس جمهور تا بیست و چهار ساعت آینده به آنان از شفافیت انتخابات و استفاده نکردن این دسته انتخابات از امکانات دولتی اطمینان ندهد، شورای نامزدان آخرین تصمیم شان را دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.  

حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرزی موضع قطعی‌اش را درمورد انتخابات اعلام کرد

سخن‌گوی دسته انتخاباتی حنیف اتمر در این به رسانه ها گفت: «متأسفانه این به یک بحران دیگر مبدل خواهد شد که برای هیچ کس قابل قبول نخواهد بود، اما ما برای انتخابات کاملأ آماده‌گی داریم.»

روز گذشته، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نیز به رئیس جمهور و رئیس اجراییه را که نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری استند، اخطاریه داد و گفت که آن‌ها از امکانات دولتی در پیکارهای انتخاباتی شان کار می‌گیرند.

اما صدیق صدیقی، سخن‌‎گوی رییس‌جمهور هرگونه استفاده از امکانات دولتی را در پیکارهای انتخاباتی اشرف غنی رد می‌کند: «هرگاه شکایت‌هایی موجود باشد، هرگاه کاندیدهای محترم مواردی راداشته باشند باید به میکانیزم اصلی این مسایل این‌ها توجه بکنند بروند به کمیسیون‌های محترم انتخاباتی که وجود دارند واین موارد خود را مطرح بسازند.»

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری، به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شود. پیکارهای این انتخابات به تاریخ ششم ماه میزان آغاز شدند اما این پیکارها بسیار کمرنگ استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала