ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پشتیبانی اش را اعلام کرد

© K. Bezhanایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پشتیبانی اش را اعلام کرد
ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پشتیبانی اش را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تهران از مذاکرات صلح و برقراری ثبات در افغانستان به مالکیت و رهبری شهروندان افغانستان و همچنین انتخابات در این کشور پشتیبانی می‌کند.

رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران با رئیس اجرائیه افغانستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران با رئیس اجرائیه افغانستان دیدار کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان و «محمد ابراهیم طاهریان فر» نماینده ویژه وزارت خارجه ایران در امور افغانستان دیدار و گفتگو کردند. 

عبدالله در این دیدار ضمن قدردانی از کمکهای ایران به افغانستان گفت: موضع رسمی دولت افغانستان در برابر صلح در این کشور مشخص بوده و بارها از تریبون های مختلف اعلام شده است.

نماینده ویژه ایران نیز در این دیدار از ادامه همکاری ایران برای توسعه افغانستان خبر داد و گفت:  تهران از مذاکرات صلح و برقراری ثبات در افغانستان به مالکیت و رهبری شهروندان افغانستان و همچنان از برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار پشتیبانی می‌کند.

یادآوری می کنیم، که هشتمین دور مذاکرات امریکا و طالبان طی هفته آینده آغاز شده و طرفین اعلام کردند که به احتمال زیاد به توافق در این زمینه نزدیک شدند. 

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان دیروز در سخنانی اعلام کرد، که خواهان مشارکت همسایه‌های این کشور از جمله ایران در روند صلح افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала