گفت و گوی ترامپ و پوتین درباره تغییر سفیر امریکا در مسکو

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر گفت و گوی ترامپ و پوتین درباره تغییر سفیر امریکا در مسکو
گفت و گوی ترامپ و پوتین درباره تغییر سفیر امریکا در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گفت و گوی تیلیفونی ماه جولای رئیسان جمهور روسیه و امریکا موضوع تغییر سفیر امریکا در مسکو مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی سی ان ان به نقل از منابعی در دولت ترامپ نوشت: گفت و گوی تیلیفونی که در 31 جولای میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا صورت گرفت، موضوع تغییر سفیر امریکا در مسکو مطرح شده است.

دیدار پوتین و ترامپ یک و نیم ساعت به درازا کشید - اسپوتنیک افغانستان
دیدار پوتین و ترامپ یک و نیم ساعت به درازا کشید

انتظار می رود جان هانتسمن سفیر کنونی امریکا در روسیه،که از سال 2017 در این پست حضور داشت، بزودی پست خود را ترک کند. به گفته یك منبع در سفارت امریكا، در چند ماه گذشته، هانتسمن و همسرش مری کی به طور جدی برای عزیمت خود از مسكو آماده می شوند و شام وداع را برای دیگر دیپلمات ها و آشنایان ترتیب می دهند.

اگرچه پوتین و ترامپ درباره واقعیت تغییر سفیر آینده گفت و گو کردند، اما نام جانشینان احتمالی هانتسمن در این گفتگو مطرح نشده است. گفت و گوی دو رئیس جمهور به مباحث فشرده ای مانند بیرون شدن هر دو کشور از پیمان حذف راکت های میان برد و برد کوتاه پیمان (آی ان اف) و تحریم های جدید امریکا در برابر روسیه دست نیافت.

پیش از این ، ترامپ گفت و گو با پوتین را کوتاه اما مفید توصیف کرده بود. تماس وی با رئیس جمهور روسیه با نگرانی از وضعیت آتش سوزی جنگل ها در سیبری و خاور دور آغاز شد.

پوتین در پاسخ به پیشنهادی برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی ، از ترامپ سپاسگزاری کرد و اطمینان داد که در صورت لزوم، مقام های روسی از این پیشنهاد استفاده خواهند کرد. سران کشورها درباره تجارت دوجانبه بحث کردند. رئیسان جمهور همچنین موافقت کردند که پیوندها را بصورت تیلیفونی و حضوری ادامه دهند.

یادآوری می کنی، که تمایل جان هانتسمن برای ترک پست اش برای نخستین بار در ماه جون مشخص شد. در ماه نوامبر ، این دیپلمات به سرطان درجه یک مبتلا شد و وی زیر عمل جراحی قرار گرفت. اعتقاد بر این است که وی قصد دارد برای مقام فرماندار یوتا رقابت کند.

هانتسمن قبل از انتصاب خود در اکتبر سال 2017 در مسکو ، در هر دولت ریاست جمهوری کار می کرد و از دولت رونالد ریگان شروع می شد. در سال های 1992-1993 به عنوان سفیر ایالات متحده در سنگاپور خدمت کرد ، در سال 2005-2009 وی فرماندار یوتا بود، در سال های 2009-2011 - سفیر ایالات متحده در چین. در سال 2011 ، وی قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه اعلام کرد، اما پس از آن در پشتیبانی از میت رامنی صحبت کرد. در جریان انتخابات سال 2016، هانتسمن، دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد، اما در نهایت از نامزدی وی پشتیبانی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала