واکنش وزارت دفاع به گزارش سیگار؛ گزارش اشتباه است

© AP Photo / Rahmat Gulواکنش وزارت دفاع به گزارش سیگار؛ گزارش اشتباه است
واکنش وزارت دفاع به گزارش سیگار؛ گزارش اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان، گزارش سیگار در بارۀ وجود 42 هزار سرباز خیالی در میان نیروهای امنیتی افغانستان را اشتباه می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که اکنون نزدیک به صد درصد نیروهای ارتش وجود فزیکی دارند.

این وزارت اما، می‌گوید کسانی که در گذشته در فسادهایی از این دست در میان نیروهای امنیتی دست داشتند زیر پیگرد عدلی و قضایی قرار گرفته‌اند. 

وزارت دفاع افغانستان: در ارتش هیچ سربازی خیالی وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع افغانستان: در ارتش هیچ سربازی خیالی وجود ندارد

روح‌الله احمدزی، سخن‌‎گوی وزارت دفاع ملی در این باره گفت: «در صفوف نیروهای وزارت دفاع ملی افغانستان هیچ سرباز خیالی وجود ندارد. سیگار در تهیۀ این گزارش با وزارت دفاع ملی در این رابطه اصلأ تماسی نگرفته و معلوماتی را از آدرس وزارت دفاع نخواسته».

بازرس ویژۀ ایالات متحده امریکا (سیگار) در گزارش تازه‌یی که نشر کرده، گفته ‌است که 42 هزار سرباز خیالی در افغانستان وجود دارند که شماری از مقام‌های حکومتی با استفاده از نام‌های‌ این سربازان خیالی، تنخواه و امتیازات شان را خودشان دریافت می‌کنند.

انتقادها از وجود سربازان خیالی در میان نیروهای دولتی در حالی مطرح می‌شوند که نیروهای دولتی در بیشتر از بیست ولایت درگیر نبرد استند.

عتیق الله امرخیل، نظامی پیشین به این باور است که دلیل اصلی تلفات نظامیان درنبردها، فروش امکانات این نظامیان از سوی شماری از حلقات در حکومت است: «تلفات ما باعث همین شده، باعث همین چهل هزار سرباز خیالی؛ تفنگش فروخته شد، مرمی‌اش فروخته شد چون اضافی بود و بالاخره باعث این شد که در یک سال چهل و پنج هزار نفر کشته شود».

اعضای شورای ملی و نیز نظامیان پیشین وجود سربازان خیالی را در میان نیروهای دولتی انکار ناپذیر می‌دانند و فساد برخاسته از وجود این سربازان را به میلیون‌ها دالر می‌گویند. این‌ اعضای شورای ملی تأکید می‌ورزند کسانی که در این فساد دست داشته‌اند اکنون دارایی‌های بزرگ در درون و بیرون کشور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала