آغاز قریب الوقوع دور هشتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه

© Photo آغاز قریب الوقوع دور هشتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه
 آغاز قریب الوقوع دور هشتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان اعلام کرده که قرار است امروز شنبه (3 آگست) دور هشتم مذاکرات میان مقام‌های امریکایی و نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییتر خود نوشت:" امروز ساعت ده بجه به وقت قطر بین نماینده‌های امارت اسلامی و تیم مذاکراتی امریکایی جریان مذاکرات از سر گرفته خوهد شد."

در همین حال زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز شب گذشته در توییترش نوشت "که چنین برمی‌آید که طالبان در این دور مذاکرات به یک توافق نهایی برسند."

آقای خلیلزاد نوشت: "طالبان سیگنال‌هایی داده‌اند که می‌خواهند به یک توافق برسند. ما هم آماده دست یافتن به یک توافق خوب هستیم."

 اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان دو شرط گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان دو شرط گذاشت

 نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان تاکید کرده که هدف اصلی این مذاکرات توافق صلح است، نه توافق برای خروج نیروهای امریکایی از این کشور.

او نوشت: " برای از سر گرفتن مذاکره با طالبان به دوحه رسیدم. ما به دنبال توافق صلح هستیم نه توافق خروج؛ یک توافق صلحی که زمینه خروج را فراهم سازد. حضور ما در افغانستان وابسته به شرایط است و خروج ما از افغانستان نیز مشروط خواهد بود."

نماینده ویژه امریکا پیش از سفرش به دوحه نیز گفته بود که برای نهایی کردن توافق صلح با گروه طالبان رهسپار دوحه پایتخت قطر شده است.

ماه هاست که ایالات متحده امریکا با گروه طالبان بخاطر یک آتش بس و خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان مذاکره می کند.

تاکنون هفت نشست میان دیپلمات‌های ایالات متحده و نمایندگان گروه طالبان صورت گرفته است؛ شش نشست در دوحه قطر و یک نشست در شهر ابوظبی امارات. مقام‌های امریکایی و نمایندگان طالبان ابراز امیدواری کرده‌اند که در این دور به توافق نهایی برسند.

بیش از این، خلیل زاد گفته بود که مذاکرات بین الافغانی پس از توافق طالبان با واشنگتن آغاز خواهد شد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که نمایندگان ایالات متحد و نمایندگان طالبان در همه موارد به توافق رسیده اند به غیر یک یا دو مورد باقی مانده است، که در دوری کنونی مذاکرات مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала