آیا تلاش امریکا برای صلح با طالبان از سر ناچاری است؟

© Photo / © Photo / / © Photo /آیا تلاش امریکا برای صلح با طالبان از سر ناچاری است؟
آیا تلاش امریکا برای صلح با طالبان از سر ناچاری است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا از سر ناچاری برای برقراری صلح با طالبان تلاش می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ماندگار، دور تازه گفت‌وگوهای طالبان و امریکا روز گذشته در دوحه قطر در حالی آغاز شد، که نشست‌های دوره های گذشته بدون نتیجه ملموس پایان یافت و برخی رسانه‌ها از مانور تبلیغاتی ترامپ مبنی بر تمایل برای بیرون کردن همه و یا بخشی از نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نومبر سال 2020 خبر دادند.

دور هشتم مذاکرات میان امریکا و طالبان در دوحه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
دور هشتم مذاکرات میان امریکا و طالبان در دوحه آغاز شد

مذاکرات طالبان و امریکا در حالی پشت درهای بسته جریان دارد که دولت افغانستان نقشی در آن ندارد و طالبان تاکید می‌کند پس از توافق با امریکا با شرایطی احتمالا حاضر به گفت‌وگو با مقامات کابل می‌شود.

در همین حال، «غلام فاروق مجروح» عضو پارلمان افغانستان اظهارداشت، که امریکا به دلیل ناچاری حاضر به گفت‌وگو با دولت شده است و این موضوع نگرانی مردم افغانستان را در پی داشته است.

این عضو پارلمان گفت: توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان اگرچه در کوتاه مدت سبب کاهش خشونت و جنگ در کشور خواهد شد اما چنین توافقی در بلند مدت سبب قطع و پایان جنگ نخواهد شد.

«ناهید فرید» از دیگر اعضای پارلمان نیز در این باره گفت: طرف‌های امریکایی و طالبان درباره نیازها و حفظ دستاوردهای مردم افغانستان مانند تامین حقوق بشری که در قانون اساسی آمده مذاکره نکرده‌اند بنابراین نگرانی اصلی مردم افغانستان پس از توافق‌ صلح امریکا و طالبان‌ از بین نمی‌رود.

وی سرنوشت اعضای مسلح طالبان پس از توافق صلح و ادغام آنها در جامعه را از مسائل مهم پس از توافق دانست.

از سوی دیگر نیز گزارش‌ها حاکی از برگزاری دور جدید نشست بین‌الافغانی در حدود یک هفته آینده به میزبانی ناروی است. به گفته «سلام رحیمی» وزیر امور صلح افغانستان هیئتی 15 نفره در این نشست حضور خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала