اخطار خشن انصارالله به امارات

© AP Photo / Wael Qubadyنیروهای یمن
نیروهای یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر انصارالله یمن رسماً امارات متحده عربی را تهدید به حمله نظامی نمود.

اسپوتنیک به نقل از العلم، بدالملک حوثی روز یکشنبه اعلام کرده که امارات در اعلام عقب‌ نشینی از یمن صداقت و جدیت به خرج دهد، در غیر ادامه تجاوز برای این کشور خطرناک خواهد بود.

برگشت نیروهای امارات متحده عربی از یمن - اسپوتنیک افغانستان
قوای امارات یمن را ترک می کنند

درحالی که 5 سال از تحمیل جنگ از سوی سعودی بر ملت یمن می گذرد و در خلال این مدت امارات به شکلی رسمی و دوشادوش سعودی نقش آفرینی کرده است، اما این روزها سخن ها درخصوص عقب نشینی امارات از یمن بسیار جدی شده است. جابجایی نیروهای اماراتی در یمن و همچنین اعزام هیات از امارات به ایران از دید تحلیلگران نشانه هایی هستند که تحقق این مساله را نوید می دهند.

کثر کارشناسان به سیاست امارات در یمن نظر خوشبینانه ندارند و مساله عقب نشینی را گونه ای بازی سیاسی اماراتی برای تامین امنیت خود از حملات انصارالله تلقی می کنند. به باور این دسته از کارشناسان حتی اگر امارات نیروهای خود را از یمن تخلیه کند، مزدوران متعددی را به منظور جایگزین کردن آموزش داده است و استمرار جنگ را به شکلی نیابتی به ایشان محول خواهد کرد در یک امار تعداد این نیروها درجنوب یمن رقمی بالغ بر 90 هزار ارزیابی شده است.

اخطار حوثی های یمن به عربستان و امارات - اسپوتنیک افغانستان
اخطار حوثی های یمن به عربستان و امارات

انصارالله در عمل نشان داده است که درمسایل منافع ملی یمن با هیچ کس شوخی نمی کند و بسیار جدی می باشد. اینکه انصارالله در خلال ماه های گذشته به شکلی ویژه نشان داده است که هم برد و هم دقت پهپادها و البته راکت هایش دراندازه ای هست که به راحتی مناطق اساسی اقتصادی، نظامی و تجارتی امارات را از حیز انتفاع ساقط کند.

رهبر انصارالله از ایده رسانه ای شده امارات مبنی بر عقب نشینی از یمن نتنها استقبال کرد بلکه به شکلی رسمی اعلام کرد اگر این ایده در قالب گونه ای بازی سیاسی صرف مطرح شده باشد، به شکلی جدی منابع اقتصادی امارات را در کانون اهداف بعدی یمنی ها قرار داده است. اینکه این اهداف پایتخت اقتصادی امارات یعنی دبی باشد و به فرار سرمایه های خارجی از انجا بیانجامد یا دیگر بنادر و منابع نفتی یا زیرساخت های امارات را شامل شود؟ سوالی است که احیاناً پاسخ آن در گرو استمرار اشغال و جهت گیری لست اهداف یمنی هاست. نکته مسلم در حال حاضر این است که عبدالملک رسما اعلام کرده امارات به خاطر منافع اقتصادی‌اش از یمن خارج شود، چون در غیر اینصورت اوضاع برای این کشور خطرناک خواهد شد و البته بر منافع اقتصادی امارات بیش از هر چیز دیگر تاکید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала