بی نتیجه ماندن اختلاف ها در دسته انتخاباتی اتمر

© Photo / FB/عطا محمد نورحنیف اتمر و معاونین‌اش به دیدار عطا محمد نور رفتند
حنیف اتمر و معاونین‌اش به دیدار عطا محمد نور رفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست ها میان محمد حنیف اتمر،نامزد انتخابات ریاست جمهوری و محمد یونس قانونی، معاون نخست وی در باره اعلام مقام نخست وزیری عطا محمد نور در حکومت آینده آقای اتمر بی نتیجه بوده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، نشست ها رو در رو میان آقای اتمر، قانونی و نور قطع شده اند.

به گفته این منابع، آقای اتمر در یک توافق نامه تعهد سپرده است ک سه ماه پس از آن که برنده انتخابات شد، لویه جرگه یی به منطور تعدیل قانون اساسی برگزار کرد و آقای نور را نخست وزیر اجرایی معرفی خواهد کرد، اما اکنون نمی خواهد در پیکارهای انتخاباتی اش این تعهد را اعلام کند.

حنیف اتمر و معاونین‌اش به دیدار عطا محمد نور رفتند - اسپوتنیک افغانستان
حنیف اتمر و معاونین‌اش به دیدار عطا محمد نور رفتند

عبدالحق آریانفر، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی گفت: «این تیم طوری ساخته شده بود که باید در کنار دو معاون، استاد عطا به عنوان صدراعظم درآینده شناخته شود و این تیم تعهد داشت که قانون اساسی افغانستان را تغییر بدهد و نظام را به صدارتی تبدیل کند. حالا گفته می‌شود که در این موارد آقای اتمر اعلان نمی‌کند؛ گویا که فهمیده می‌شود از همین حالا که نگاهی دیگه‌یی داشته باشد.»

اختلاف در دسته انتخاباتی آقای اتمر زمانی رسانه یی شد که این تیم نتوانست روز دوشبنه هفته گذشته بدل اختلاف ها پیکارهای انتخاباتی خویش را آغاز کند و تاکنون نیز آغاز نکرده است.

اما، قادر شاه، سخن‌گوی دستۀ انتخاباتی محمد حنیف اتمر از ادامۀ گفت‌وگوها برای حل این اختلاف‌ها سخن می‌زند: «جزئیاتی را که رسانه‌ها شریک می‌سازند، حقیقت ندارد. در داخله تیم، روی تفاوت دیدگاه‌ها گفت‌وگوها جریان دارد و توقع می‌رود که این گفت‌وگوها به نتیجه برسد.این گونه گفت‌وگوها بر کمپاین بیرونی ما تأثیر ندارد.»

در همین حال، حزب حرکت آزادی به رهبری سید محمد علی جاوید در اعلامیه گفته است که دیگر نمی خواهد با دسته انتخاباتی محمد حنیف اتمر باشد.

به این حزب، گفته است که بن بست پیش آمده در دسته انتخاباتی آقای اتمر، اعتبار این دسته انتخاباتی در بین مردم صدمه زده است و از همین رو این حزب تصمیم گرفته از این دسته انتخاباتی جدا شود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала