سید نورالله جلیلی نامزد ریاست جمهوری افغانستان: دو تابعیتی ها را از کشور بیرون می کنم

© Sputnikسید نورالله جلیلی نامزد ریاست جمهوری افغانستان: دو تابعیتی ها را از کشور بیرون می کنم
سید نورالله جلیلی نامزد ریاست جمهوری افغانستان: دو تابعیتی ها را از کشور بیرون می کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد ریاست جمهوری افغانستان و رئیس تیم «مادر وطن» در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود گفت: دو تابعیتی ها را از کشور بیرون می کنم.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید نورالله جلیلی نامزد ریاست جمهوری افغانستان، روز یکشنبه در جمع طرفدارانش در کابل افزود: در این مملکت هیچ کس بر اساس لیاقت انتخاب نمی‌شود، به شما قول می‌دهم که این فرهنگ را تغییر دهم.

 جلیلی: سرود ملی افغان شمول و ملی نیست - اسپوتنیک افغانستان
یک نامزد ریاست جمهوری: این سرود، ملی نیست

وی با اشاره به مذاکرات صلح در دوحه قطر یادآور شد: وضعیت امروز افغانستان مشابه دهه هفتاد است. امریکا قرار است سربازان خود را از افغانستان بیرون کند، اما اگر طالبان با سلاح های خود به شهرهای افغانستان سرازیر شوند، چه کسی جلودارشان خواهد بود؟ سیاسیون کنونی در شرایط دشوار از افغانستان فرار می کنند، مثل اقوامشان که الان در بیرون از افغانستان هستند.

جلیلی با اشاره به  قتل‌عام‌ بامیان و سایر نقاط کشور توسط طالبان تاکید کرد، که نباید اجازه داد تا کشور دوباره به دهه هفتاد بازگردد.

وی ادامه داد: تیم ما برای نجات افغانستان تاسیس شده و من برای میز ریاست و پول نیامده‌ام.

او گفت:- "قسم می‌خورم به اندازه‌ای پول دارم که تا ۱۰۰ سال آینده به پایان نرسد، اما چون بدهکار وطن بودم وارد انتخابات شدم".

جلیلی از مردم خواست به چهره‌های تکراری که در ۱۸ سال گذشته مردم را فریب و به همه دروغ گفتند، نه بگویند.

وی افزود: شما دیدید که شعار هیچ افغان از افغان دیگر برتر نیست، دروغ بود، همه شرکت‌های افغانستانی بی‌کار مانده، اما دولت قراردادها را به شرکت‌های ترکی و چینی می دهد.

یادآوری می کنیم، که کارزارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از ششم ماه اسد سال روان آغاز و تا سوم میزان ادامه خواهد داشت.

تا کنون از میان ۱۸ نامزد کرسی ریاست جمهوری، «محمداشرف غنی»، رییس تیم انتخاباتی دولت‌ساز، «عبدالله عبدالله»، رییس تیم ثبات و هم‌گرایی، «عنایت‌الله حفیظ»، رییس تیم  خادمین ملت و «گلبدین حکمت‌یار»، رییس تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی و تیم «امنیت و عدالت» به ریاست «رحمت الله نبیل»به صورت رسمی گردهمایی های انتخاباتی خود را برگزار کردند.

برای این انتخابات ۱۱.۳ میلیارد افغانی بودجه در نظر گرفته شده است که حدود ۶.۹ میلیارد آن از سوی دولت افغانستان و ۴.۴ میلیارد دیگر آن را جامعه جهانی می پردازد.

چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ششم میزان سال روان برگزار می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала