نگرانی از ظهور داعش در نورستان

© Sputnikنگرانی از ظهور داعش در نورستان
نگرانی از ظهور داعش در نورستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان یکی از ولسوالی های مرکزی ولایت نورستان از ظهور داعش در این ولسوالی نگران هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، وانت‌وایگل، یکی از ولسوالی‌های مرکزی ولایت نورستان است، که در همسایگی ولسوالی مانوگی کنر قرار دارد. راه ورود به این ولسوالی نیز از ولسوالی مانوگی کنر می‌گذرد؛ جایی که گروه داعش در این اواخر فعالیت‌اش را در آن افزایش داده است.

جنگجویان طالب در نورستان خانه فرمانده داعش را آتش زدند - اسپوتنیک افغانستان
جنگجویان طالب در نورستان خانه فرمانده داعش را آتش زدند

با آن که مقام‌ها ادعا می‌کنند، که گروه داعش را در ولسوالی‌های مانوگی و چپه درۀ کنر سرکوب کرده‌اند و این گروه قادر به گسترش فعالیت‌های خود به دیگر ولسوالی‌ها نیست، اما باشندگان ولسوالی وانت‌وایگل نورستان نگران‌اند که اگر داعش به این ولسوالی راه پیدا کند، راه‌های ورودی را بسته و به ساده‌گی این ولسوالی تصرف می‌کند.

ولسوالی کوهستانی وانت‌وایگل پیش از این چند بار به تصرف طالبان در آمده بود و حالا مردم نگران سقوط این ولسوالی به دست داعش اند. 

نسیم از باشندگان ولسوالی وانت‌وایگل می‌گوید، گروه داعش در ولسوالی‌های مانوگی و چپه درۀ کنر خسارات مالی زیادی به مردم رسانده است و اگر این گروه به وانت‌وایگل هم نفوذ کند، مردم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. 

با آن که راه ورودی ولسوالی وانت‌وایگل پیش از این ناامن بود، اما با عملیات نیروهای نظم‌عامه و ایجاد پاسگاه‌های امنیتی در این مسیر، رفت‌وآمد در این راه  جریان دارد.

نصیراحمد ساپی، فرمانده لوای هفتم نظم‌عامه در شرق افغانستان می‌گوید، گروه داعش در ولسوالی‌های مانوگی و چپه درۀ کنر شکست خورده و آنان نمی‌گذارند که این گروه در مناطق دیگری شروع به فعالیت کند.

آقای ساپی می‌افزاید، گروه داعش نه تنها که توانایی ناامن‌سازی راه ولسوالی وانت‌وایگل را ندارد، توانایی ورود به این ولسوالی را نیز ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала