هشدار عبدالله عبدالله به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور

© Photo / Facebook/moiهشدار عبدالله عبدالله به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور
هشدار عبدالله عبدالله به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان می‌گوید که هر فرد از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حق دارد که در انتخابات به نامزد مورد نظرش رای بدهد اما این حق را ندارند که مردم را به طرف جناح خاصی تشویش و یا مجبور به رای دادن کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، عبدالله عبدالله رئیس‌ اجرایی کشور، می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی باید بی‌طرفی‌شان در روند انتخابات را حفظ کند. به گفته‌ی او، در صورتی که بی‌طرفی نیروهای امنیتی و دفاعی در انتخابات حفظ نشود، اعتماد مردم نسبت به این نیروها دچار «صدمه‌ی جبران‌ناپذیر» می‌شود.

داکتر عبدالله: از منابع دولتی نباید در کمپاین های انتخاباتی استفاده شود - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله: از منابع دولتی نباید در کمپاین های انتخاباتی استفاده شود

آقای عبدالله که امروز (یک‌شنبه، 13 اسد) در نشست «بورد هماهنگی پولیس» در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «انتخابات‌ها می‌گذرد، اما اگر نیروهای امنیتی و دفاعی ما این طور شهرت پیدا کنند که این ها جانب‌داری می‌کنند از نامزد و یا نامزدانی، این یک صدمه‌ی بسیار جبران‌ناپذیر به اعتماد مردم به پولیس و نیروهای امنیتی و دفاعی خواهد بود».

آقا عبدالله خطاب به مسئولان ارشد وزارت داخله‌ی کشور افزود که باید بی‌طرف‌ماندن پولیس و برخورد مسلکی در روند انتخابات را در اولویت کاری‌شان قرار دهند.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی مسئولیت دارند که زمینه برای برگزاری یک انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه را در مطابقت به قانون اساسی کشور و حقوق شهروندی مساعد کنند.

از سویی هم، آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش، بی‌طرف‌ماندن و برخورد مسلکی و مسئولانه‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی در روند انتخابات ریاست‌جمهوری را امتحانی برای این نیروها خواند و گفت که امیدوار است نیروهای امنیتی و دفاعی این امتحان را موفقانه سپری کنند.

رئیس اجرایی کشور در حالی به بی‌طرفی نیروهای امنیتی و دفاعی در روند انتخابات تأکید می‌کند که پیش از این رئیس‌جمهور غنی نیز بارها از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خواسته است که در انتخابات بی‌طرف باقی بمانند.

با این حال قرار است که انتخابات ریاست‌جمهوری کشور تا کم‌تر از دوماه دیگر (ششم میزان) برگزار شود. در این انتخابات 18 نامزد برای احراز کرسی ریاست‌جمهوری باهم رقابت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала